بیش از۲۳۰ هزار نفر در میاندوآب برای ویروس کرونا غربالگری تلفنی شدند/ روند افزایشی بیماری کرونا را داریم
۰۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
شناسه : 287517
8

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: تا  امروز ۲۳۰ هزار نفر از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ در شهرستان میاندوآب غربالگری شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سهراب حیدری امروز در نشست اضطراری مبارزه با ویروس کرونا در جمع مسئولین شهرستان اظهار کرد: متاسفانه در شهرستان میاندوآب روند افزایشی بیماری کرونا را داریم که دیروز ۸مورد جدید به ثبت رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: صبح امروز ۱۴ مورد نمونه مشکوک ارسال، که احتمالا نصف بیشتر این نمونه ها مثبت خواهند بود و با این حساب شهرستان باز هم در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی گفت: افراد مثبت، همانهایی هستند که چند روز قبل از عید در خیابان‌ها و در روز چهارشنبه سوری به توصیه های بهداشتی و درخواست‌های مکرر و عاجزانه عوامل بهداشت و درمان توجه نکرده و خود، خانواده خود و شهروندان را با مشکل مواجه کردند.

حیدری تصریح کرد: ما در شهرستان مشکل سخت افزاری، مشکل نیروی انسانی و بعضا مشکل تجهیزات نداریم، مشکل ما فرهنگی است، که باید در این زمینه اقدامات اساسی در شهرستان انجام شود تا برخی افراد شاید از خواب غفلت بیدار شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه مدیران و مسئولین ادارات بیش از پیش باید همکاری نمایند و باید پای کار باشند، افزود: با این وضعیت نمی توان بیماری را کنترل نمود، زنجیره باید از بین برود، همه باید دست به دست هم بدهند.

وی گفت: برای خانواده های بیماران مبتلا اکیپ های مجزا در نظر گرفته شده و سریعا وارد عمل می‌شوند و پکیج کامل ضدعفونی ارائه و کارشناسان روان و‌ کارشناسان بهداشتی اقدامات و توصیه های لازم را برای خانواده های بیماران مبتلا انجام می‌دهند.

حیدری با بیان اینکه تمامی پرسنل خدوم شبکه بهداشت و درمان شبانه روز در حال فعالیت هستند و حتی در ایام عید یکروز تعطیل نبوده اند، افزود: از تمامی سمن ها، خیرین و ستاد مردمی مبارزه با بیماری کرونا و ادارات بخصوص ادارات دخیل از جمله آتشنشانی و دامپزشکی، سپاه در شهرستان صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا  امروز ۲۳۰ هزار نفر از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ در شهرستان میاندوآب غربالگری شده است، اظهار کرد: یک دستگاه آمبولانس مخصوص برای بیماران مشکوک ویروس کرونا و انتقال بیماران کرونایی از روز اول در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب تصریح کرد: ورودی های شهرستان باید و قطعا از تمام مبادی بسته شود.

سپاه و بسیج آماده هرگونه پشتیبانی از حوزه سلامت است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از خدمات جهادی مدیر و کارکنان شبکه بهداشت و درمان و پرستاران و پزشکان در میاندوآب گفت: سپاه شهرستان میاندوآب تمام قد در کنار مدیر و کارکنان شبکه بهداشت و درمان میاندوآب است و در این زمینه با هدف مقابله و مدیریت ویروس کرونا رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی  شهدای مدافع سلامت در استان برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ افزود: تاکنون در مورد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا سی دی آموزشی، جزوه آموزشی، مواد ضد عفونی کننده، دستکش، بسته معیشتی برای خانوارهای کم برخوردار توزیع شده است.

وی اظهار کرد: گروه های جهادی برای ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر و روستا بصورت شبانه فعال بوده و هزاران نفر از بسیجیان نیز در این راستا اعلام آمادگی کرده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب گفت: سپاه  و بسیج آماده هرگونه کمک رسانی به حوزه بهداشت و درمان اعم از اجرا، آموزش، گندزدایی و اعزام نیرو است.

وی اظهار کرد: عملیات سراسری تداوم دفاع بیولوژیک شهدای مدافع سلامت همزمان با سایر شهرهای استان  در شهرستان میاندوآب نیز برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ افزود: این عملیات با حضور رده‌های بسیج شامل گردان‌های بیت المقدس و پایگاه‌های مقاومت، مراکز بهداشی، درمانی و خدماتی و نیز گروه‌های جهادی  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.