بیانیه گام دوم انقلاب باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد/ امنیت جامعه مرهون خون شهدا و از خودگذشتگی مادران و همسران شهداست/ تشکیل صف های توزیع گوشت نشان دهنده بی مدیریتی است/غش و تقلب در معاملات جزء محرمات بوده و برکت را از زندگی می برد
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
شناسه : 279637
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری و توصیه های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه هفت توصیه اساسی را به مردم و به ویژه جوانان بیان کرده اند که لازم وضروری است مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه میاندوآب علم و پژوهش را نخستین توصیه مقام معظم رهبری به جوانان عنوان کرد و گفت: دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور بوده  روی دیگر دانایی، توانایی است.

وی با بیان اینکه دنیای غرب امروز به برکت دانش خود توانسته ثروت و نفوذ و قدرت  برای خود فراهم کند، افزود: با علم وپژوهش می توان قله های برتری را فتح کرد و لذا باید به این موضوع توجه بسیاری شود.

حسن زاده معنویت و اخلاق را دیگر توصیه مقام معظم رهبری عنوان و اظهار کرد:  علم بدون معنویت به درد نمی خورد و اگر در جامعه ای علم باشد ولی اخلاق و معنویت نباشد، به جایی نمی رسیم.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اهمیت موضوع اقتصاد، تصریح کرد:  اگرچه اقتصاد تنها هدف از انقلاب ما نبود ولی باید به اقتصاد توجه ویژه شده و توصیه های مقام معظم رهبری از قبیل اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل صف های طولانی برای توزیع گوشت نشان دهنده بی بصیرتی و بی مدیریتی است، افزود: به مردم توصیه می کنم که در مقابل دشمنان و سوء استفاده آنان از موضوعاتی مانند گوشت هوشیار باشند و برخلاف خواسته دشمنان عمل کنند تا جلوی سوء استفاده دشمن گرفته شود.

 وی با تاکید بر توجه به عدالت و مبارزه با فساد به عنوان یکی از موضوعات مهم در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و اظهارکرد: ، استقلال و آزادی از جمله ارزش های اسلامی و عزّت ملّی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن از دیگر موارد مطروحه در این بیانیه بودند که باید به آنها توجه کرد.

 امام جمعه میاندوآب به موضوع سبک زندگی اشاره و تصریح کرد: تلاش غرب و دشمنان بر  ترویج سبک زندگی غربی در ایران است که زیانهای فراوانی را متحمل خانواده های ایرانی می کند و لذا مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می طلبد که مقام معظم رهبری در این بیانیه به آن اشاره کرده اند.

وی با اشاره به سالروز قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 56، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به این آسانی به دست نیامده است و به پای آن خون ها ریخته شده و قیام مردم تبریز از زنجیره قیام های ملت مسلمان ایران است.

حسن زاده به وفات ام البنین(ع) و سالروز تکریم مادران وهمسران شهدا اشاره و تصریح کرد: امنیت امروز جامعه مرهون خون شهدا و از خودگذشتگی و صبر و بردباری مادران و همسران شهداست.

وی با بیان اینکه باید قدردان خون شهدا و این امنیت باشیم، گفت: برای این امنیت هنوز هم خون می دهیم و مطمئن باشید که انتقام خون فرزندان شهید خود را در حادثه تروریستی اخیر خواهیم گرفت.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به شیطنت برخی افراد در این شهرستان، افزود: بنده اسم محبی نیا که نماینده مردم بوده را در مراسم راهپیمایی 22 بهمن فراموش کردم ولی عده ای در این موضوع شیطنت کردند و امروز می بینید که میزخدمت توسط دفتر وی در مصلی امام خمینی(ره) میاندوآب دایر شده که امری بی سابقه است.

حسن زاده با بیان اینکه به انتخابات نزدیک می شویم و عده ای می خواهند دو قطبی ایجاد کنند، تصریح کرد: دفتر امام جمعه شعبه ای از دفتر ولایت است و در آن به روی همه مردم جامعه به جزء دو دسته ضدولایت و محارب باز است و وظیفه بنده نیز حمایت از نماینده مردم است.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم و سردار شهسواری سخنران ویژه مراسم، اظهار کرد: نباید با حرکات ساده لوحانه، حضور پرشور مردم را به حاشیه راند و بنده امام جمعه همه مردم هستم و عده ای در آستانه انتخابات، امام جمعه را قاطی بازی های خود نکنند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه همه وظیفه داریم از سپاه حمایت کنیم، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بینی دشمنان را به خاک مالیده است و تمام هم و غم دشمن این است که سپاه را تضعیف کنند که همه ما وظیفه داریم از سپاه حمایت کنیم.

وی به موضوع غش و تقلب در معاملات اشاره کرد و گفت: یکی از کسب های حرام، غش یا تقلب در معامله است و در روایات و آیات دینی به این موضوع اشاره شده و کم فروشی و غش در معاملات جزء محرمات است.

حسن زاده با تاکید بر صداقت در امورات  مختلف مانند زندگانی و معاملات، افزود: فریب کاری و غش در معامله یا زندگی سبب از بین رفتن برکت می شود و همه باید به این موضوع توجه داشته باشیم که طبق قوانین اسلام عمل کنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.