بیانیه شورای فرهنگ عمومی میاندوآب در خصوص مسئله حجاب
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
شناسه : 306809
5
امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی و فرماندار شهرستان ویژه میاندوآب با صدور پیامی ضمن محکوم نمودن پدیده بی حجابی، حمایت خود از بیانیه وزارت کشور و استانداری آذربایجان غربی در مورد مسئله حجاب را اعلام کردند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاس خداوندی را که نام او راحت روح است و پیغام او مفتاح فتوح است و سلام او در وقت صباح مؤمنان را صبوح است و ذکر او مرهم دل مجروح

تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب سال مهار تورم و افزایش تولید مزین گشت نوید بخش روزهایی خوش برای ایران و ایرانی خواهد بود و پایانی سخت بر هنجارشکنی‌های که با کشف حجاب پرده عفت دریدند و فرزندان پاک ایران اسلامی را آزرده خاطر کردند.

شهید مرتضی مطهری، این چهره اندیشمند اسلامی در تعریف حجاب از دیدگاه اسلام جمله ای دارد که در عین ایجاز، بسیار پر محتواست. ایشان می فرماید: «حجاب متانت است».

در واقع شهید مطهری حجاب را نه در مقوله ظاهر که در مقوله رفتار می داند. متانت حالتی است که در نقطه مقابل آن، «جلف گری» و «جلب توجه» است. وقتی استاد مطهری حجاب را متانت تعریف می کند، در واقع درصدد بیان آن مفهوم است که پدیده حجاب زن را در عرصه اجتماعی به شکلی محفوظ می دارد که باعث جلب توجه نامحرمان نشود.

بی تردید مقوله حجاب دیواری مستحکم در مقابل تهاجم و غلبه فرهنگ غربی بر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی می باشد چراکه دشمنان این مرز و بوم پس از شکست در تمام اقدامات خود، کشف حجاب و تبلیغ برهنگی را به عنوان آخرین حربه برای شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی در دستور کار قرار داده‌اند و با اغفال جوانان این سرزمین سعی در تحقق آن دارند.

میشل هولباک، نویسنده اسلام ستیز فرانسوی که دین اسلام را «خطرناک» توصیف کرده، در اظهارات خود گفته است: «برای غلبه بر مسلمانان باید آنها را به فساد کشید. ما از راه زور نمی توانیم افراط گرایی دینی را متوقف سازیم؛ پس بهتر است مسلمانان را به فساد بکشانیم. چنگ بر ضد افراط گرایی اسلامی با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد، فقط با فاسد کردن آنها می توان به این پیروزی دست یافت.

به حمدالله شهرستان میاندوآب تاکنون دژ مستحکم انقلاب بوده و خواهد بود، مردم شریف میاندوآب مخالف پدیده بی حجابی بوده و موردی از بی حجابی در این شهرستان شاهد نبودیم و انشاالله در آینده نیز نخواهیم دید ولی واقعیت این است که هیچ چیز به اندازه فساد شالوده های یک جامعه هدفمند را از هم نمی پاشد.

ظاهر شدن زنان بی حجاب و هنجار شکن در اجتماع نیروهای پر شور جوانان را به بیراهه های ناهنجاری خواهد کشاند و جامعه را از نیروی کارآمد محروم خواهد ساخت.اینجانبان ضمن محکوم نمودن پدیده بی حجابی و حمایت از بیانیه های وزارت کشور و استانداری آذربایجان غربی در مورد مسئله حجاب، اعلام میداریم که هرگونه بی حجابی، پوشش هنجار شکنانه و منافی عفت در انظار عمومی شهری که نماد اخلاق و ادب و مزین به نام پاک شهید مهدی باکری است ممنوع و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

انتظار میرود همه نهادهای قضائی، ضابطین و دستگاه‌های اجرائی با همکاری همه جانبه در مواجهه با هنجارشکنی و کشف حجاب اقدام قانونی لازم را معمول داشته و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز با همکاری تنگاتنگ در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

با احترام به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (ع)، امام راحل، رهبر عزیز و فرزانه انقلاب، ملت بزرگ ایران و مردم انقلابی میاندوآب

حجت الاسلام والمسلمین حمیدحسن زاده
امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ویژه میاندوآب

محمدرضا رضایی
سرپرست معاونت استانداری و فرماندار ویژه میاندوآب

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.