بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی/ کتابخانه‌ها در ایام کرونا تعطیل اما کتابخوانی نه
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۳۰
شناسه : 291503
10

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندوآب گفت: با شیوع همه‌گیری بیماری کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز فاز جدیدی از برنامه‌های فرهنگی خود را در بستر فضای مجازی آغاز کرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، ۲۴ آبان تا ۲ آذر به عنون هفته کتاب و کتابخوانی نام گرفته است و در این هفته برنامه های متنوعی برای ترویج فرهنگ مطالعه در سراسر کشور انجام می گیرد.

اما امسال با توجه به شیوع کرونا، یکی از نهادهایی که در راستای حفظ سلامت مردم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با تعطیلی مواجه شده یا فعالیت آن محدود بوده؛ کتابخانه های عمومی است.

در این زمینه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر به مناسبت هفته کتاب، گفت: با توجه به این که کتابخانه های عمومی کل کشور از اسفند ماه سال گذشته تا به حال به صورت کامل تعطیل و یا نیمه باز فعالیت داشتند؛لذا فعالیت های فرهنگی خود را به صورت کامل و جدی در فضای مجازی دنبال می کنیم.

رامین وحدانی با بیان اینکه با شیوع همه‌گیری بیماری کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز فاز جدیدی از برنامه‌های فرهنگی خود را در بستر فضای مجازی آغاز کرد؛ افزود: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندوآب نیز همسو با نهاد و اداره کل استان برنامه‌های فرهنگی و ترویجی خود را به بستر فضای مجازی انتقال داد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این زمینه از ابتدای امسال، اظهار کرد: پویش ملی “هر خانه یک کتابخانه” با هدف ترویج کتابخوانی و معرفی کتاب‌های مناسب در ایام تعطیلی کتابخانه‌ها انجام شده و کتابخانه‌های شهرستان میاندوآب با بیش از ۱۰۰ شرکت کننده در این پویش مشارکت کرده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندوآب با اشاره به اینکه در این مدت دسترسی به کاربران کتابخانه های عمومی از بستر پیام‌رسان‌بله استفاده شده است، تصریح کرد: برنامه فرهنگی با عنوان  مسابقه نقاشی” من کرونا را شکست میدهم” نیز در این مدت با هدف ترویج خانه نشینی و سرگرم کردن کودکان انجام شده است.

وحدانی افزود: اجرای جشنواره رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی و آشنایی تمام اقشار و سنین با سیره آن امام بزرگوار از دیگر برنامه‌های ایام درگیری با بیماری کرونا بود که در این راستا در شهرستان میاندوآب نزدیک به دو هزار نفر در مسابقه چهارگزینه‌ای و صدها نفر در پویش کتابخوانی کودک، نوجوان و بزرگسال شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت اقدامات متنوعی برای ارتباط کاربر با کتابخانه ها انجام گرفته است، گفت: برنامه‌های متنوع قصه‌گویی، شعرخوانی، تولید محتواهای مفید علمی و فرهنگی، برگزاری مسابقات آنلاین کتابخوانی، به مناسبت ماه محرم و هفته کتاب، برگزاری نشست‌های کتابخوان و جلسات مشاوره و معرفی کتاب به صورت مجازی از دیگر اقدامات در این ایام بوده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.