بهره برداری از7 پروژه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در میاندوآب
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
شناسه : 282004
2

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب گفت: به مناسبت هفته جهادکشاورزی امسال 7 پروژه عمرانی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی در میاندوآب به بهره برداری خواهد رسید.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی دیانتی امروز در دیدار با امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: با وجود محدودیت های طبیعی، تغییرات اقلیمی، کاهش حق آبه شهرستان و برنامه های ستاد احیاء دریاچه ارومیه در چند سال اخیر، با تلاش و كوشش شبانه روزي كشاورزان عزيز و به همت كاركنان این مديريت، خوشبختانه نه تنها با کاهش تولیدات کشاورزی مواجه نشدیم بلکه افزایش تولید نیز داشتیم و پایداری تولیدات کشاورزی را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دادیم.

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به جذب ۵۳ درصدی اعتبارات مکانیزاسیون در سال گذشته، افزود: با همکاری بانک های عامل، نزدیک به هفت میلیارد تومان برای خرید دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی به بهره برداران بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستائی و عشایری نیز برای اجرای 90 طرح با اشتغالزایی 153 نفر، مبلغ 9 میلیارد و 394 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

دیانتی تصریح کرد: به مناسبت هفته جهادکشاورزی امسال نیز از 7 پروژه عمرانی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی با اعتبار 86 هزار و 371 ميليون ریال و اشتغالزایی 54 نفر به طور مستقیم و 79 نفر بطور غیر مستقیم بهره برداری خواهد شد.

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در بخش آب و خاک، 242 هکتار طرح های آبیاری تحت فشار،33 هکتار آبیاری کم فشار، هشت هزار و 92 متر عملیات لوله گذاری، پنج مورد پوشش بتنی انهار در روستاهای منصور آباد، فیروز آباد، قره پاپاق، چلیک و گل سلیمان آباد، 2 مورد مرمت و احیاء قنات روستا های حمید و داش قطار اجرا شده است.

وی اظهار کرد: به منظور بالا بردن ضریب بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی، در محصولات آب بر نظیر چغندرقند، ذرت، پیاز، گوجه فرنگی، سبزی و صیفی، سال گذشته یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به سیستم آبیاری نوار تی تیپ مجهز شدند و امسال نیز با آموزش و ترویج و ارائه نوارهای تیپ بصورت رایگان، پیش بینی می شود این آمار به یک هزار و 500 هکتار افزایش یابد.

دیانتی تصریح کرد: کشت نشائی محصولات با نیاز آبی بالا را در سطح شهرستان ترویج نموده ایم که پیش بینی می شود نزدیک 30 هکتار کشت چغندرقند، گوجه فرنگی و… بصورت نشائی داشته باشیم.

در این دیدار حضرت حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده، امام جمعه مياندوآب، ضمن تبريك هفته جهاد کشاورزی گفت: فعالیت ها و اقدامات جهاد کشاورزی در راستای بهبود وضعیت بخش کشاورزی شهرستان، رضایت بخش و امیدوار کننده است.

وی افزود: رسيدگي به مسائل و مشكلات كشاورزان و جلب رضایت مردم موجب ایجاد نگرش مثبت و حمایت مردم از نظام می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.