بهره برداری از چهار طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان میاندوآب
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
شناسه : 294647
6
همزمان با هفته جهاد کشاورزی انجام می گیرد؛ معاون رئیس سازمان و مدير جهادكشاورزي میاندوآب گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی بهره برداری از چهار طرح اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار بارانی و قطره ای به مساحت در حدود 14 هکتار در شهرستان میاندوآب آغاز می شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی دیانتی امروز در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با اشاره به پتانسیل ها و فعالیت های شاخص بخش کشاورزی این شهرستان، اظهار کرد: دشت حاصل خیز میاندوآب دارای ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت بوده که شامل ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با اشاره تولید ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی در این شهرستان، افزود: در سال زراعی ۹۹-۹۸ بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید شده که مقام دوم استانی را در این خصوص دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی شهرستان، افزود: میاندوآب در تولید نهال، گوشت قرمز، شیر، علوفه و زراعت چوب دارای رتبه نخست استانی و برند ملی و منطقه ای بوده و در تولید محصولات زراعی و دامی رتبه دوم و در تولید محصولات باغی رتبه سوم استانی را به خود اختصاص داده است.

دیانتی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۲ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۸۹  نفر به بهره برداری رسید، تصریح کرد: امسال نیز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بهره برداری از چهار طرح اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار بارانی و قطره ای به مساحت در حدود ۱۴ هکتار با اعتبار بالغ سه هزار و ۲۳۵ میلیون ریال و اشتغالزایی مستقیم برای چهار نفر و غیر مستقیم برای ۸ نفر افتتاح می شود و برای اجرای این طرح ها مبلغ یک هزار و ۸۸۴ میلیون ریال یارانه بلاعوض دولتی پرداخت شده است.

علی دیانتی افزود: همچنین در راستای ایجاد اشتغال، سال گذشته با همکاری بانک های عامل مبلغ ۱۶۱ میلیارد ریال جهت اجرای ۱۰۸ طرح تولیدی، خدماتی و صنعتی بخش کشاورزی تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب‌ به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده‌است، افزود: اجرای ۱۱۹ کیلومتر خط انتقال آب با لوله پلی‌اتیلن، اجرای بیش از ۳۱ کیلومتر پروژه پوشش بتنی انهار سنتی، ۱۰ کیلومتر لایروبی انهار سنتی، احداث هفت هزار و ۶۰۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی، انجام مطالعات پروژه بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی پایاب بند انحرافی سد نوروزلو در قالب دو واحد عمرانی و اجرای ۱۲۹ کیلومتر لوله گذاری خط اصلی پروژه واحد عمرانی یک در ۶ قطعه باسطح بیش از دو هزار و ۵۰۰ هکتار از جمله فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه آب و خاک این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: سال گذشته بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب به محصولات زراعی اختصاص یافته بود که با همت و تلاش شبانه روزی کشاورزان زحمتکش و نظارت و کنترل فنی مزارع و آموزش کشاورزان در زمینه استفاده از بذور اصلاح شده و بهبود تغذیه گیاهی، کنترل عوامل زیان آور نباتی در انجام عملیات کاشت، داشت و برداشت توسط کارشناسان جهاد کشاورزی جمعاً ۷۶۵ تن انواع محصولات زراعی تولید شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.