بلایای طبیعی 100 میلیارد تومان به کشاورزی میاندوآب خسارت زد
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۰۴
شناسه : 273778
4

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از وارد شدن حدود 100 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی میاندوآب بر اثر بلایای طبیعی شامل طوفان، تگرگ و سرمازدگی در فروردین ماه امسال خبر داد.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: وزش طوفان و باد شدید در روزهای نخست فروردین و بارش تگرگ و سرمازدگی در هفته آخر فروردین ماه سبب وارد شدن خسارت میلیاردی به کشاورزان میاندوآبی شد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به بازدید میدانی و گزارشات کارشناسان از باغات  و زمین های زراعی این شهرستان بعد از حوادث طبیعی، افزود: بر اثر این بلایا، با درصدهای مختلف به محصولات زراعی، باغی و واحدهای تولیدی و تاسیسات کشاورزی خسارت وارد شده است.

وی گفت: براساس بررسی های کارشناسان و برآورد انجام گرفته حدود 100 میلیارد تومان بر اثر بلایای طبیعی به بخش کشاورزی میاندوآب در فروردین ماه خسارت وارد شده که بیشترین مقدار آن بر اثر سرمازدگی بوده است.

دیانتی با اشاره به اینکه سرمازدگی و افت دما در شهرستان میاندوآب حدود 79 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت وارد کرده است، تصریح کرد: هم چنین بر اثر طوفان و وزش باد در حدود 10 میلیارد تومان و بر اثر بارش تگرگ 11 میلیارد تومان به کشاورزی میاندوآب خسارت وارد شده است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: براساس بررسی های کارشناسان، بیشترین خسارت بر اثر سرما به محصول انگور به طور متوسط 65 درصد خسارت و محصولات هسته دار حدود 40 تا 50 درصد و سیب بین 25 تا 30 درصد بوده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.