بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، انقلابی علیه جهل و فساد/انقلاب اسلامی تداوم بعثت پیامبر اکرم(ص) است
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
شناسه : 299084
4
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: مهم ترین هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) و نیز تمامی انبیا الهی از آغاز تا خاتم، هدایت و تزکیه و بازداشتن از جهل و گمراهی همه انسان‏ ها در تمامی ادوار تاریخ است.
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با تبریک فرارسیدن سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) مایه رحمت برای جهان و جهانیان هستند.

امام جمعه چهاربرج افزود: از قوانین و سنت‌های غیر قابل تغییر و تبدیل در نظام احسن الهی، این است که وقتی جاهلیت به‌ اوج ظلمت و نکبت و نحوست خود برسد، جامعه بشری در آستانه یک بعثت الهی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هدایت انسان های از گمراهی و جهالت به سوی سعادت و آگاهی و دانایی از اهداف بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) بود، افزود: مهم ترین هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) و نیز تمامی انبیا الهی از آغاز تا خاتم، هدایت و تزکیه و بازداشتن از جهل و گمراهی همه انسان‏ ها در تمامی ادوار تاریخ است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه از آیات قرآن کریم نتیجه‌ گیری می شود که جاهلیت در زمینه افکار و اعتقادات، حکم، سبک زندگی و ارتباطات و وابستگی ها زندگی مردم را درگیر می کند، تصریح کرد:  بعثت پیامبر نیز برای زدودن جاهلیت ها از زندگی بشر بود.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا و سبک زندگی و تمدن غربی نیز شاهد جاهلیت مدرن و  اخلاقیات ناپسند اجتماعی هستیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نیز که در واقع تداوم بعثت پیامبر اکرم(ص) است، سبب نجات مردم ایران اسلامی از زیر بار ظلم و ستم و اخلاقیات ناپسند اجتماعی بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.