بسیجی شهید «غلامرضا مهدی‌زاده اصل بنایی»
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۵
شناسه : 318663
1
بسیجی شهید «غلامرضا مهدی‌زاده اصل بنایی» در هفتم مهرماه سال ۱۳۳۳ در باروق در یک خانواده متدین و مسلمان چشم به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، بسیجی شهید «غلامرضا مهدی‌زاده اصل بنایی» در هفتم مهرماه سال ۱۳۳۳ در باروق میاندوآب در یک خانواده متدین و مسلمان چشم به جهان گشود.

تا کلاس پنجم ابتدائی در دبستان باروق درس خواند و دوره راهنمایی را در روستای مجاورشان تحصیل کرد؛ ولی به علت داشتن مشکلات بیش از حد نتوانست ادامه تحصیل دهد.

دوران انقلاب اسلامی، همگام با مردم انقلابی در تظاهرات بر علیه رژیم شاهنشاهی شرکت می‌کرد و در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کرد.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، عاشقانه به عضویت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و در سال ۵۸ امر مقدس ازدواج را بجای آورد که ثمره و میوهٔ آن دو فرزند پسر و یک فرزند دختر بود.

فردی مهربان و با خانواده بود و در معاشرت با دیگران خیلی خوش‌برخورد و خوش‌اخلاق بود. در تبلیغات اسلامی با اهالی باروق همکاری صمیمانه‌ای داشت و همه او را فردی پاک‌دامن و مؤمن به انقلاب اسلامی می‌شناختند. اوقات بیکاری خود را صرف شرکت در مجالس سخنرانی و مساجد جهت پیش برد اهداف انقلاب اسلامی می‌کرد.

پشتیبان ولایت‌فقیه بودند و در جهت رسیدن به آرمان مقدس نظام جمهوری اسلامی و لبیک گفتن به فرمان امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب عاشقانه به جبهه کردستان اعزام شد و چه رشادت‌ها و حماسه‌هایی که در این منطقه از خود به نمایش گذاشت تا اینکه یازدهم خردادماه سال ۱۳۶۳ در حین مبارزه با گروهک ضدانقلاب در روستای سرچنار میاندوآب به شهادت رسید و پیکر پاکش در زادگاهش به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

منبع: پرونده فرهنگی بنیاد شهید آذربایجان غربی
انتهای خبر/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.