بسیجی شهید «رحمت داشاب»
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۵
شناسه : 318436
2
بسیجی شهید «رحمت داشاب» در هشتم اردیبهشت سال ۱۳۴۳ در یک خانواده متدین و مذهبی در شهرستان میاندوآب دیده به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، بسیجی شهید «رحمت داشاب» در سال ۱۳۴۳ در میاندوآب دیده به جهان گشود. پس از شروع جنگ تحمیلی برای مبارزه با دشمنان متجاوز از طریق بسیج به مناطق عملیاتی اعزام شد و سرانجام در منطقه سقز کردستان در یازدهم خردادماه سال ۱۳۶۲ توسط گروهک مزدور ضدانقلاب به فیض شهادت نائل آمد.

«ملت ما شهادت را استقبال کرد.» (امام خمینی (ره))

بسیجی شهید «رحمت داشاب» در هشتم اردیبهشت سال ۱۳۴۳ در یک خانواده متدین و مذهبی در شهرستان میاندوآب دیده به جهان گشود.

شهید رحمت داشاب دوران کودکی خویش را در محیط ساده و صمیمی خانواده به کسب اخلاق و معرفت دینی سپری کرد و وارد مدرسه شد. ولی به‌خاطر محرومیت از امکانات تحصیلی موفق به ادامه تحصیل نشد و برای تأمین معاش خانواده به کار و فعالیت اقتصادی پرداخت.

شهید داشاب فردی مؤمن و متعهد بود و فرائض دینی را همیشه به جا می‌آورد و هرگز دنبال عمل زشتی نمی‌رفت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعالانه در صحنه‌های انقلاب حضور یافت و پس از شروع جنگ تحمیلی برای حفظ انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان متجاوز از طریق بسیج به مناطق عملیاتی اعزام شد.

شهید پس از ماه‌ها جهاد و مبارزه با گروهک ضدانقلاب در منطقه سقز کردستان در یازدهم خردادماه سال ۱۳۶۲ در مصاف با گروهک‌های مزدور ضدانقلاب در کردستان به فیض شهادت نائل آمد و در جوار شهیدان راستین انقلاب اسلامی در زادگاهش به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

منبع: پرونده فرهنگی بنیاد شهید آذربایجان غربی
انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.