بزرگ‌ترین برنده انتخابات ملت ایران است
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
شناسه : 317012
3
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: ملت، بزرگ‌ترین برنده انتخابات هستند که با حضور شیرین خود در پای صندوق‌های رأی کام دشمنان را تلخ کردند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: شنبه پس از انتخابات، الزامات و بایسته‌ها و آداب سیاسی و اخلاقی و اجتماعی دارد که باید موردتوجه قرار گیرد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه ایران اسلامی، بار دیگر الگوی مردم‌سالاری صادقانه خود را که مبتنی بر رأی و حضور مردم و نه مانند شیوه آمریکائی با لشکرکشی و تحمیل، در برابر ملت‌های جهان و خاورمیانه به نمایش گذاشته است، افزود: این حضور شیرین مردم به کام دشمنان تلخ بوده و لذا می‌رود همه با هوشیاری و آگاهی خود نگذارند فتنه‌گری‌های احتمالی دشمن، شیرینی انتخابات را از کام ملت ایران بزداید.

وی با بیان اینکه ملت، بزرگ‌ترین برنده انتخابات بوده و حضور کاندیداها نیز بزرگ‌ترین کمک به رقابت انتخاباتی است، گفت: طرف‌داران کاندیدای پیروز موفقیت خود را از خداوند دانسته و طرف‌داران سایر کاندیداها نیز احساس خسارت نکنند و شادمانی یا ناشادمانی نباید کسی را وادار به رفتار غیر خردمندانه کند.

جلالی با اشاره به اینکه نماینده منتخب، نماینده همه مردم منطقه است، تصریح کرد: پرهیز از گفتار تفرقه‌انگیز و دلسردکننده، شنبه پس از انتخابات، روز مهربانی و بردباری بوده و نخستین وظیفه فرد منتخب نیز آمادگی و عزم راسخ برای خدمت به مردم و کشور و تلاش بی‌وقفه در راه رفع مشکلات کشور باشد.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه با بیان اینکه دهه آخر شعبان المعظم دهه تکریم و غبارروبی مساجد است، اظهار کرد: مسجد طراز اسلامی مبتنی بر مؤلفه‌های هویتی خود، این ظرفیت را دارد که پایگاه همه کارهای نیک با محوریت سه ضلع مطرح در بیانیه گام دوم؛ یعنی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی باشد.

وی با اشاره به اینکه جهاد و مبارزه اقتضایی این روزگار، جهاد قطعی و فوری «تبیین» است، افزود: مسجد همواره اصلی‌ترین و محوری‌ترین سنگر اسلام بوده است.

جلالی در ادامه به مأموریت‌های مسجد در عصر جهاد تبیین در منظومه اندیشه‌های نورانی امامین انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تربیت و انسان‌سازی، تعلیم و معرفت افزایی، روشنگری و بصیرت‌افزایی، ایستادگی در برابر ظلم و پایگاه جهاد و مقابله با دشمن، مقاومت فرهنگی، محلی برای فعالیت‌های اجتماعی و جذب جوانان از جمله مأموریت‌های مسجد در عصر جهاد تبیین هستند.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه مسجد طراز اسلامی، پایگاه انسان‌سازی و آباد کردن دل‌ها است، اظهار کرد: یکی از مصادیق عمران باطنی مسجد، تربیت عالمان و پرورش مؤمنان بوده و امام‌جماعت شایسته در نقش طبیب معنوی می‌تواند مسجد را به مرکز تربیت اسلامی انسان‌ها به‌ویژه جوانان به‌تمام‌معنا و در همه ابعاد تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه موعظه بر مدار خوف و رجاء، موجب پرورش اخلاق نمازگزاران و تربیت جوانان مؤمن، متقی و دارای روحیه شهادت‌طلبی می‌شود، افزود: مسجد پایگاه دین هدایت، مرکز تبلیغ و بسط حقیقت اسلام است، تعلیم آموزه‌های اسلامی و ارتقای معرفت دینی مؤمنان یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های مسجد است.

جلالی با بیان اینکه مسجد پایگاه امور سیاسی و اجتماعی نیز هست، تصریح کرد: بعد دیگر معرفت افزایی، ارتقای معرفت اجتماعی و آگاهی‌های سیاسی مردم است.

امام‌جمعه چهاربرج از مسجد به‌عنوان پایگاه بصیرت‌افزایی و روشنگری افکار و اذهان نام برد و افزود: روحانیون آگاه در مساجد با مردم و جوانان به‌صورت رودررو سخن گفته و به سؤالات و شبهات موجود در اذهان بیدار آن‌ها، پاسخ دهند.

وی گفت: روحانیون باید باتوجه‌به جریان‌شناسی حق و باطل مسائل گوناگون سیاسی و اجتماعی مردم را تبیین و آنان را نسبت به مکر، خدعه و نقشه‌های دشمنان داخلی و خارجی هوشیار سازند و جریان باطلِ نفاق، افساد و اغوا را که به دنبال نفوذ به ارکان نظام و انحراف انقلاب از اهداف و ارزش‌های اسلامی است، افشا کنند.

جلالی با بیان اینکه محراب مسجد الهام‌بخش مبارزه با شیطان و مبارزه با طاغوت است، اظهار کرد: مسجد طراز اسلامی پایگاه نهضت و قیام بر ضد ظلم و جهاد علیه طاغوت و استکبار و قطع ایادی شرک و کفر است.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: مساجد به‌مثابه ستاد اسلام با تقویت بصیرت، دشمن‌شناسی مردم و ارتقای روحیه شجاعت و فداکاری ایشان، هم چنین بسیج، سازماندهی، آموزش و تجهیز آنان پرچم‌دار مقابله با دشمن و ایستادگی در برابر ستمگران، مستکبران و غاصبان سرزمین‌های اسلامی و یاری گر مستضعفان و مظلومان عالم به‌ویژه مسلمان تحت ستم هستند.

وی با بیان اینکه هسته اصلی پیروزی انقلاب، ایجاد نظام اسلامی و تزلزل در نظام سلطه، ایمان دینی است، افزود: مسجد طراز اسلامی به‌مثابه حصار، خاکریز فرهنگی و هسته مقاومت جامعه اسلامی، با ایستادگی در مقابل تهاجم فرهنگی، این ایمان را حفظ می‌کند و این گونه ایستادگی خیل عظیم جوانان مؤمن و انقلابی در مقابل دشمنان را که از معجزات انقلاب است تداوم و استحکام می‌بخشد.

جلالی با تأکید بر اینکه مسجد باید پایگاه بزرگ بسیج فرهنگی جوانان و حرکت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و محلی برای آموزش شیوه کار فرهنگی آنان باشد، تصریح کرد: روحانی انقلابی و فرهیخته می‌تواند آموزنده، حمایت گر و زمینه‌ساز این فعالیت‌ها باشد و با هدایت فرهنگی مؤمنان، موجب بصیرت فرهنگی و مصونیت ایشان در برابر تبلیغات منفی بیگانگان شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد طراز اسلامی، پایگاه انواع فعالیت‌های اجتماعی است، افزود: مسجد طراز اسلامی نهادی برای مردمی‌سازی امور است که با برخورداری از شبکه گسترده مردمی در سراسر کشور، می‌تواند در حل بسیاری از مسائل و مشکلات محله‌ها و شهرها، مانند فقر مطلق، بیکاری و انواع آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی مؤثر کند.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه مسجد جایگاه همه اقشار مؤمنان است، تصریح کرد: ازآنجاکه جوانان پیشران حرکت‌های اجتماعی هستند و کار و تلاش در جامعه بر دوش آنان است باید جذب جوانان به مسجد در اولویت قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی شود که اگر نوجوانان و جوانان مشتاقانه در مساجد حضور یابند و دل‌های پاک آنان با چشمه زلال معارف حق و نور ایمان و معنویت سیراب و روشن شود، مسجد پایگاه تربیت جوانان خداجوی بسیجی و تضمین‌کننده آینده انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زمزمه محبت متولیان، مدیران و امنای مساجد و تجلی معنویت و عرفان واقعی در سخن و اقدام روحانی مسجد مؤثرترین راهکار ایجاد جذبه و اشتیاق در جوانان نسبت به مسجد است، گفت: شناسایی و تشویق دانش‌آموزان برجسته و ممتاز هر محله از سوی امام‌جماعت مسجد و در برابر چشم مردم، یکی از شیوه‌های اجرایی برای تحقق این هدف است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.