برنامه‌ریزی دشمن برای سوریه‌سازی ایران است
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
شناسه : 303705
8
امام جمعه چهاربرج : امام جمعه چهاربرج گفت: بررسی روندها در آشوب‌های اخیر و حادثه تروریستی زاهدان، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دشمن برای سوریه‌سازی ایران است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر،  حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با بیان اینکه دشمن شناسی از مفاهیمی است که در آیات و روایات اسلامی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد : در آیات و روایات بر هوشیاری همیشگی مومن و دشمن شناسی او تاکید شده و تبری از دشمن که لازمه آن دشمن شناسی است در زمره فروع دین قرار گرفته است .

امام جمعه چهاربرج افزود: شناخت انواع و اقسام حیله های دشمن و معرفی آنها و آگاه کردن مردم نسبت به آنها از ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا دشمن درجه یک تمام ملت ها بویژه ملت ایران است، گفت: آمریکا که مهاجم‌ترین کشور دنیا در یک قرن اخیر است، از ابتدای انقلاب اسلامی به‌دنبال کنترل و محدودسازی انقلاب و در صورت امکان تغییر نظام در ایران بوده و پس از امتحان کردن روش‌های مختلف از جنگ سخت تا نفوذ نرم برای مقابله با ایران، به این نوع از جنگ ترکیبی یا هیبریدی روی آورده و در مدت اخیر با استفاده از اکثر عوامل سازنده این نوع از جنگ، این نبرد را علیه ایران به راه انداخته است.

جلالی به اهداف آمریکا از جنگ ترکیبی علیه ایران اشاره و تصریح کرد: آمریکا در کوتاه‌مدت به دنبال سردرگم و مستأصل‌کردن ایران از طریق به راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه با کشیدن جنگ تا مرزهای ایران و همچنین تقویت و حمایت از گروه‌های تروریستی است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه آمریکا درمیان‌مدت به دنبال فرصت‌طلبی از نقاط ضعف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی ایران در دفاع از خود است، افزود: در بلندمدت هم به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی جهت قبول تغییر سیاست کلان خود از جمله جدا کردن دین از حکومتداری است.

وی گفت: آمریکا در جنگ ترکیبی اخیر خود مواردی از جمله راهبرد اقتصادی و تحریم، جنگ سایبری، اطلاعاتی، جنگ نامنظم در منطقه، پشتیبانی از اغتشاشگران، دیپلماسی و غیره استفاده می کند.

جلالی در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر، تصریح کرد: بررسی روندها در آشوب‌های اخیر و حادثه تروریستی زاهدان، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دشمن برای سوریه‌سازی ایران است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه اغتشاشات و حوادث تروریستی امسال، تمرکز بر روی تضعیف نیروی‌های امنیتـی بـوده است، گفت: در واقع بی‌اعتبارسازی نیروی انتظامی، باعث می‌شود که هرج و مرج در کشور بیشتر شود و بحران و اغتشاشات را نتـوان مـدیریت کرد و در نتیجه زمان اعتراضات طولانی خواهد شد که این همان رویکردی بود که در سوریه اتفاق افتاد و مدیریت از دست حکومت سوریه در رفت.

وی افزود: در سوریه محور عبری – غربی – عربی بر روی اقوام بـه‌خـصـوص قـوم کُرد تمرکز زیادی داشتند و در کشور ما هم در این دوره بر روی فعال‌سازی گسـل اقـوام تمرکز ویژه‌ای صورت گرفت.

جلالی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در چارچوب «دکترین پیرامونی»، طرح اتحاد با کشورها و اقلیت‌های قـومی – مذهبی همسو را سرلوحه سیاست خارجی خود قرار داده و پیوندهایی را با اقلیت‌های قومی- مذهبی منطقه برقرار کرده است، اظهار کرد: لذا می‌توان به این نتیجه رسید کـه مـدل سـوری‌سازی کشورها یک راهبرد اساسی در نظر صهیونیست‌هاست که برای کشورهای محور مقاومت در نظر گرفته شده است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه بعد از کار بر روی قوم کرد و بلوچ، اخیرا روی بحث جهان ترک کار می کند و با نفوذ صهیونیسم در کشورهای ترک زبان منطقه و تحریک اردوغان به دنبال دست یابی به اهدافش است، گفت: ایران اسلامی نسبت به اتحاد نظامی ترکیه و آذربایجان و فعالیت های نظامی و اطلاعاتی اسرائیل در نزدیکی مرز ایران و آذربایجان تذکر داده است که تمام فعالیت های شما را رصد می کنیم و هرگونه حرکتی که به امنیت ایران لطمه ای بزند از طرف مقابل ببیند به شدت برخورد خواهد کرد.

وی گفت: ما آذری زبانان کشور مقتدر ایران اسلامی به علی اف و اردوغان اعلام می داریم بخواهید شیطنت و فتنه کنید و علیه ایران اسلامی خطایی بکنید با مشتهای پولادین جوانان آذربایجانی مواجه خواهید شد.

جلالی اظهار کرد: ما و جوانان دوستدار و حامی ولایت در ترکیه وآذربایجان باکو می دانیم ارباب صهیونیستی شما در پشت این قضایا هست و توصیه می کنیم کم به این سگ هار میدان بدهید روزی پاچه خودتان را خواهد گرفت، آن زمانی که دیگه تاریخ مصرفتان گذشته باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.