برداشت ۶۰۰ کیلوگرم پسته از باغات شهرستان میاندوآب
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۰۲
شناسه : 296095
9
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: ۲.۲ هکتار از باغات پسته در میاندوآب به مرحله باردهی اقتصادی رسیده و امسال پیش‌بینی می شود حدود ۶۰۰ کیلوگرم پسته تر از باغ‌های پسته میاندوآب‌ برداشت شود.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر در حاشیه بازدید از باغات پسته در روستای “ملاشهاب الدین” در میاندوآب، اظهار کرد: با اقدامات انجام گرفته با هدف تغییر الگوی کشت، در سالهای اخیر۷/۲ هکتار باغ پسته در شهرستان میاندوآب احداث شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: هم اکنون از ۷/۲ هکتار باغ پسته در شهرستان میاندوآب، ۲/۲ هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده و پیش بینی می شود حدود ۶۰۰ کیلوگرم پسته تر از باغات پسته این شهرستان برداشت شود.

وی گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال‌های اخیر، محدودیت در منابع آبی، تغییرات اقلیمی منطقه و نتایج مطلوب ارزیابی کشت و احداث باغات پسته بصورت پایلوت در شهرستان میاندوآب با هدف تغییر الگوی کشت و توسعه کشت محصولات کم آب بر با درآمدزایی بالا نظیر پسته یکی از برنامه های اولویت دار جهاد کشاورزی است.

دیانتی تصریح کرد: پسته یک محصول اقتصادی است که تحمل زیادی به شوری دارد و سازگار با شرایط کم آبی و مقاوم به خشکی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: توسعه و ترویج تولید خشکبار بویژه بادام و پسته، می تواند در کاهش مصرف آب، پایداری تولید، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان مفید واقع شود.

وی گفت: رقم اکبری و احمد آقایی به دلیل دیر گل بودن مناسب جهت کشت در منطقه ما می باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.