برداشت ۳۲ تن گلبرگ گل محمدی از گلستان های میاندوآب
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
شناسه : 294495
10
معاون رئیس سازمان و  مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: دیانتی با اشاره به اینکه امسال 11/5 هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب به گل محمدی اختصاص یافته است، گفت: در مجموع ۳۲ تن گلبرگ گل محمدی از گلستان های میاندوآب برداشت و به بازار عرضه شده است.
پ
پ

معاون رئیس سازمان و  مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اینکه کاشت گل محمدی در شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: کاشت گل محمدی در شهرستان میاندوآب از دیرباز بصورت یک یا چند بوته در کنار سایر محصولات کشاورزی مرسوم بوده است.

علی دیانتی با بیان اینکه گل محمدی از گیاهان کم آب بر است و توسعه کشت گیاهان کم آب بر از اولویت های این سازمان است، افزود: به دنبال کاهش نزولات جوی در سالهای اخیر و نیز در راستای اجرای برنامه های ستاد احیاء دریاچه ارومیه، توسعه کشت گیاهان کم آب نظیر گل محمدی به یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۱/۵ هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب به گل محمدی اختصاص یافته است، گفت: در مجموع ۳۲ تن گلبرگ گل محمدی از گلستان های میاندوآب برداشت و به بازار عرضه شده است.

دیانتی تصریح کرد: بیشترین قسمت قابل مصرف گل محمدی، گلبرگ یا غنچه خشک شده، گلاب، اسانس بوده و بیشتر به صورت بصورت فرآوری شده به مصرف می رسد و فرآوری آن با کمترین امکانات مقدور است.

معاون رئیس سازمان و  مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب  اظهار کرد: توسعه کشت محصول گل محمدی و تلاش برای ایجاد خزانه تولید قلمه گل محمدی در نهالستانهای شهرستان از سایر برنامه های جهاد کشاورزی میاندوآب در همین راستاست.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.