برداشت ۲۵۱ هزار تن چغندرقند از مزارع میاندوآب
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۱
شناسه : 317296
1
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از تولید بیش از ۲۵۱ هزار تن محصول چغندرقند در این شهرستان در سال زراعی گذشته خبر داد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: چغندرقند در کنار سایر محصولات یکی از زراعت‌های قدیمی و محصولات زراعی عمده شهرستان میاندوآب محسوب می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، حدود ۴ هزار و ۱۸۴ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصول چغندرقند اختصاص‌یافته بود، افزود: سال زراعی گذشته بیش از ۲۵۱ هزار تن چغندرقند از اراضی زیر کشت این محصول در میاندوآب برداشت شد.

وی گفت: امسال نیز سطح ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برای کشت این محصول در شهرستان میاندوآب در حدود ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار است.

مقدم تصریح کرد: استفاده از ماشین‌آلات مدرن در کشت به‌ویژه دقیق کار چغندرقند و تغییر آرایش کشت موردتوجه و پیگیری بوده که سال زراعی گذشته در سطح ۵۶۷ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول اجرایی شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: به‌منظور کاهش مصرف آب در تولید محصول چغندرقند، ترویج استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری به‌ویژه استفاده از نوار آبیاری تیپ را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مقدم افزود: در همین راستا سال زراعی گذشته یک هزار و ۴۲۰ هکتار از اراضی زیر کشت محصول چغندرقند در میاندوآب به سیستم آبیاری بارانی و ۳۰ هکتار نیز به نوار آبیاری تیپ مجهز شد.

وی با قدردانی از مدیریت کارخانه قند میاندوآب در پرداخت کامل مطالبات چغندرکاران، گفت: قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند به‌ازای هر کیلوگرم با عیار ۱۶ درصد، ۲۸ هزار ریال بود و مهندسین ناظر کشاورزی به‌عنوان نماینده جهاد کشاورزی، نظام‌مهندسی و نظام صنفی کارهای کشاورزی جهت نظارت بر تعیین اُفت و عیارسنجی چغندرقند از تاریخ شروع دوره بهره‌برداری این محصول در کارخانه قند میاندوآب حضور داشتند.

میاندوآب قطب کشاورزی در منطقه بوده و دارای برند ملی در تولید برخی محصولات کشاورزی از جمله نهال، شیر، علوفه و زراعت چوب است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.