برخورد با متخلف آلودگی هوا در میاندوآب
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۴۳
شناسه : 299121
5
رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب خبر داد؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: مامورین یگان حفاظت این اداره یک مورد تخلف آلودگی هوا را شناسایی و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دادند.
پ
پ

علیرضا بقالی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر گفت: یکی از صاحبان واحد جمع آوری ضایعات که قبلا هم چندین اخطار دریافت کرده است، اقدام به سوزاندن حجم بسیار زیادی از سیم های برق به منظور جداسازی بخش فلزی از آن کرده بود شناسایی و با تشکیل صورتجلسه، پرونده وی جهت رسیدگی به مقامات قضایی ارجاع شد.

وی افزود: سوزاندن مواد پلاستیکی و لاستیک های فرسوده موجب انتشار مواد شیمیایی و آلاینده های مختلف در هوا می‌شوند که از جمله خطرناک ترین آنها شامل هیدروکربن های فرار، فوران ها، دی اکسین و فلزات سنگین است که می تواند در آلودگی منابع آب و خاک هم خطرناک باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب اظهار کرد: براساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک، انباشت پسماندهای بیمارستانی، صنعتی، کشاورزی و خانگی در معابر عمومی و فضای باز یا سوزاندن آنها ممنوع بوده و متخلفین حسب مورد به جزای درجه ۶ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی محکوم می شوند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.