برخلاف مصوبه شورای شهر، تعرفه عوارض شهرداری امسال افزایش یافته است/ فکر نمی کنم بودجه و درآمد اعلام شده سال آینده محقق شود/ اختلافات نسبت به دوره های قبل کمتر است
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
شناسه : 280007
5

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر میاندوآب گفت: اسنادی وجود دارد که نشان می دهد مصوبه عدم افزایش تعرفه های عوارض در برخی موارد رعایت نشده و عوارض افزایش یافته است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جهانگیر قاسم زاده امروز در نشست خبری که  در شورای شهر میاندوآب برگزار شد با اشاره به تصویب تعرفه های عوارض شهرداری در سال 92 و اجرای آن از سال 93، اظهار کرد: به نظر بنده تعرفه های عوارض در آن سال به طور سرسام آور افزایش یافت و بنده در آنجا نیز مخالفت خود را با عوارض پیشنهادی اعلام کردم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه برخی دوستان معتقد بودند که با افزایش تعرفه ها می شود کارهای بسیاری کرد، افزود: تصویب عوارضات و تعرفه ها بر عهده شورای شهر است و شورای شهر می تواند آن را افزایش دهد و یا ثابت نگه دارد.

وی با اشاره به اینکه از سال 94 تا امروز افزایش تعرفه های عوارض شهرداری را نداشته ایم، گفت: امسال نیز بر اساس مصوبه شورای شهر، تعرفه های عوارض شهرداری افزایش نخواهد  داشت و مانند سال 97 خواهد بود.

قاسم زاده با بیان اینکه بر طبق مصوبه شورای شهر باید تعرفه عوارضات در سال 97 مانند سال 96 گرفته می شد، تصریح کرد: ولی علی رغم این مصوبه، فیش ها و اسنادی به دست من رسید که نشان می دهد این مصوبه در برخی موارد رعایت نشده و عوارض افزایش یافته است و بنده نیز به رئیس شورای شهر اعلام کردم، هرچند که شهردار در جلسه شورای شهر اعلام کرد چنین چیزی امکان ندارد.

عضو شورای شهر میاندوآب با اشاره به اینکه میاندوآب تنها شهری بود که جرایم ماده 100 پایینی داشت، افزود: در این زمینه در سال 93 جرایم ماده 100 را افزایش و اصلاح کردیم که این جرایم نیز از سال 93 تا به امروز افزایش نداشته است.

وی در ادامه به بودجه شهرداری اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر در دو سال 93 و 94 شهرداری بیشترین درآمد را داشت و در این دو سال ساخت و ساز شهری نسبت به سال های قبل چند برابر شده بود و از سوی دیگر فروش املاک و تصویب طرح جامع زمینه را برای درآمدزایی بیشتر فراهم کرد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه از بودجه 610 میلیارد ریالی امسال تاکنون در حدود 360 میلیارد ریال محقق شده است، تصریح کرد: برای سال آینده شهرداری نیز بودجه 620 میلیارد ریالی مصوب شده که بیش از 330 میلیارد ریال آن بودجه جاری است.

وی اظهار کرد: اتمام پروژه های ناتمام، انجام طرح مطالعه دو روگذر یا زیرگذر در سه راهی شاهین دژ و کوی وکیل کندی، توجه به مناطق کم برخوردار، آسفالت معابر، ساماندهی ساحل زرینه رود از جمله اولویت های ما برای سال آینده است.

قاسم زاده گفت: دارایی، فروش اموال شهرداری، عوارضات ساخت و ساز و ماده 100 و کارخانه آسفالت از طریق کاهش هزینه ها می توانند به عنوان عمده منابع درآمدی شهرداری برای سال آینده باشند.

عضو شورای شهر میاندوآب با اشاره به اینکه امیدواریم کارخانه آسفالت از سال آینده راه اندازی شود، افزود: کارخانه آسفالت از طریق کاهش هزینه ها می تواند در درآمد نقش داشته باشند و امیدواریم از فروردین ماه فعالیت آن آغاز شود و از سوی دیگر شورای شهر تصویب کرده که کارخانه قبلی به محل کارخانه جدید انتقال یابد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر میاندوآب در ادامه اظهار کرد: شهرداری از اردیبهشت ماه سال آینده می تواند بودجه جدید را اجرا کند ولی با توجه به وضعیت موجود فکر نمی کنم، بودجه و درآمد اعلام شده سال آینده محقق شود هر چند امیدوارم که محقق شود.

وی هم چنین با بیان اینکه برای در دوره قبلی، اختلاف نظرات سبب کم شدن شیرینی اقدامات انجام گرفته در کام مردم شد، تصریح کرد: در این دوره اختلافات نسبت به دوره های قبل کمتر است هر چند اختلاف نظر هم داریم.

قاسم زاده با اشاره به برخی اقدامات شورای شهر در دوره پنجم، افزود: برخی اقدامات مانند آزادسازی معابر که چندین سال مردم چشم انتظار بودند، جدول کشی، آسفالت ریزی از جمله اقدامات مهم شورای شهر است.

عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری دعوت و حمایت می کنیم، اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری آمادگی خود را برای حمایت از سرمایه گذاری اعلام می کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.