بحران اوکراین ریشه در اقدامات ناتو دارد/ اوکراین نمونه بارز اعتماد به آمریکا است
۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
شناسه : 299027
5
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: آمریکا و اروپا اقداماتی را برای سیطره ناتو به مرزهای روسیه با همکاری اوکراین انجام دادند که سبب تحریک روسیه شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به وقایع اوکراین، اظهار کرد: اوکراین مرکز رویارویی امریکا و روسیه شده است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه آمریکا و اروپا اقداماتی را برای سیطره ناتو به مرزهای روسیه با همکاری اوکراین انجام دادند، افزود: این اقدامات امنیت روسیه را به خطر می انداخت و این حرکت روسیه در حقیقت عکس العملی هست در قبال این تحرکات غرب.

وی با اشاره به اینکه با به‌رسمیت شناخته شدن دو جمهوری “دونتسک” و “لوهانسک”، تنش‌های بین روسیه و جبهه غربی مقابل او، وارد عرصه جدیدی شده است، گفت: پوتین با زیرکی در صدد کنترل و مدیریت اقدامات آمریکا و اروپا برای گسترش سیطره ناتو تا کنار مرزهای روسیه است.

جلالی با بیان اینکه کشورهای غربی از ترس پیامدهای جنگ با روسیه اقدام خاصی انجام ندادند و تنها به فضاسازی‌های سنگین رسانه‌ای و اِعمال تحریم‌های جدیدتر وشدیدتر اکتفا کردند، تصریح کرد: پوتین به این نتیجه رسیده است که اوکراین پیش از تبدیل شدن به یک مرکز جاسوسی و نظامی علیه مسکو باید کنترل شود.

امام جمعه چهاربرج افزود: در این تقابل پیچیده آنکه تاکنون بازنده اصلی است آمریکا و اروپا و خصوصا جوبایدن است که میزان محبوبیتش مانند جسم فرتوت و روحیه درهم‌ریخته‌اش اصلاً حال و روز خوشی ندارد.

وی اوکراین را نمونه جدیدی از نتیجه اعتماد به غرب معرفی کرد و گفت: وضعیت کنونی اوکراین، نتیجه اعتماد به غرب حتی حاضر نیست به تعهدات خود در رابطه با حمایت از هم پیمانانش اقدام کند.

جلالی هم چنین به سالروز مبعث رسول گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: از قوانین و سنت‌های غیر قابل تغییر و تبدیل در نظام احسن الهی، این است که وقتی جاهلیت به‌ اوج ظلمت و نکبت و نحوست خود برسد، جامعه بشری در آستانه یک بعثت الهی قرار می‌گیرد و مهم ترین هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) و نیز تمامی انبیا الهی از آغاز تا خاتم، هدایت و تزکیه و بازداشتن از جهل و گمراهی همه انسان‏ ها در تمامی ادوار تاریخ است.

امام جمعه چهاربرج به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) نیز اشاره کرده و گفت:امام کاظم (علیه السلام) دائم در حال مبارزه بود؛ مبارزه‌ای که روحش سیاسی و راهبردش ایجاد انقلاب توحیدی و حکومت علوی بود.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.