با دیپلماسی و حرکت انفعالی نمی توان بر دشمن چیره شد/ حل معضل بیکاری در میاندوآب با پتروشیمی امکان پذیر نیست/ نباید به اروپا دل بست/ مسئولان و دلسوزان شهر به صنایع پایین دست پتروشیمی اهمیت دهند
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
شناسه : 274224
4

امام جمعه میاندوآب گفت: با دیپلماسی و حرکت انفعالی نمی توان بر دشمن چیره شد بلکه باید با قاطعیت و رویکرد تهاجمی در مقابل آنان ایستاد و آنها را سرجای خود نشاند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر،حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با طرح این سوال که آیا دیپلماسی تهاجمی در دنیا پاسخگو است یا دیپلماسی تدافعی، اظهار کرد: اکنون در دنیا بسیاری مانند ترامپ، بن سلمان و… با رویکرد تهاجمی شروع کرده اند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اتخاذ مواضع قاطع و قوی در مقابل دشمنان، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری می فرمایند، هیچ موضع دفاعی ای موضع خوبی نیست و باید با قاطعیت در مقابل دشمنان ایستاد و مشت محکمی بر دهان آن کوبید و آنان را مایوس ساخت.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دیپلماسی مانند بازی حذفی فوتبال بازی برد- باخت است نه برد- برد، گفت: دنیا دنبال جام حذفی است و شعار برد-برد جواب نمی دهد و باید با قدرت حرکت کرد و دشمنان را مایوس ساخت نه اینکه با حرکت تدافعی سبب به جلو حرکت کردن دشمنان شد.

حسن زاده با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس با قاطعیت در مقابل دشمنان ایستادیم، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس، نیروهای نظامی و انتظامی، ایثارگران و رزمندگان اسلامی؛ حرکت تهاجمی انجام داده و دشمن را سر جای خود نشاندند.

وی با تاکید بر اینکه با قدرت تهاجمی می توان عده ای را به خود جذب کرد، افزود: متاسفانه برخی روزی به آمریکا دل بسته و روزی هم می خواهند به اروپا دل ببندند که در این صورت هم سایر فرصت ها را از دست می دهند و هم اینها.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: مسئولان و مردم باید این را بدانند و متوجه باشند که با حرکت انفعالی نمی توان بر دشمن چیره شد بلکه باید با قاطعیت و رویکرد تهاجمی در مقابل آنان ایستاد و آنها را سرجای خود نشاند.

حسن زاده با اشاره به روز بهره وری و بهینه سازی مصرف، گفت: متاسفانه ما یک ویژگی غلط به نام مصرف گرایی  داریم که باید جلوی آن را بگیریم.

وی افزود: مصرف گرایی سبب وارد شدن ضرر به خود و جامعه می شود و باید هرکس در این زمینه به وظیفه خود عمل کرده و جلوی اسراف و خریدهای بی جا را بگیرد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مومن باید با خاصیت باشد و در مساجد باید به روی مردم باز باشند، تصریح کرد: با به من چه گفتن کاری درست نمی شود و در ماه مبارک رمضان نیز مومنان باید در مساجد را باز کرده و با استفاده از علما و روحانیون در مساجد در محلات مختلف به نقش خود عمل کنند و این را بدانید کسانی که مانع از بازشدن مساجد در برخی مناطق می شوند، دشمن خدا هستند.

حسن زاده در ادامه با اشاره به موضوع پتروشیمی میاندوآب و ارتباط آن با اشتغال جوانان، اظهار کرد: حدود 20سال است که بحث اشتغال با بهره برداری از پتروشیمی را مطرح می کنند ولی باید بگویم که حل معضل بیکاری در میاندوآب با پتروشیمی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس دیداری که با مدیرعامل پتروشیمی و مسئول حراست پتروشیمی داشته است، ظرفیت جذب در پتروشیمی میاندوآب 400تا 500 نفر است، افزود: ولی واقعیت این است که در میاندوآب سالانه دو هزار نفر نیروی کار تولید می شود که این آمار قابل قیاس با 400 نفر نیست و حال اینکه همه افراد نیز در اداره کار و سامانه ثبت نام نمی کنند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه از تعداد 500 نفر نیز حدود 200 نفر نیروی تخصصی هستند، گفت: اگرچه مسئولان پتروشیمی قول دادند که حدود 50-70 درصد از نیروهای جذب شده میاندوآبی باشند ولی باید گفت که آیا این رقم مشکل بیکاری را حل می کند؟

وی با بیان اینکه تنها راه خلاصی از مشکل بیکاری در میاندوآب از طریق پتروشیمی، توجه به صنایع پایین دست پتروشیمی است، تصریح کرد: 90 درصد پلی اتیلنی که تولید می شود صادر شده و حدود 10 درصد در داخل کشور به کار گرفته می شود و اگر می خواهیم که با پتروشیمی بخشی از بیکاری حل شود باید به صنایع پایین دست پتروشیمی اهمیت داد.

حسن زاده اظهار کرد: باید مسئولان و دلسوزان شهر دست به کار شده و برای حل بیکاری از طریق پتروشیمی، صنایع پایین دست پتروشیمی را راه اندازی کنند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به ویژگی های عمل صالح و کار خوب، گفت: اسلام برای هیچ دستوری دارد و انتخاب مشکل ترین کار، نظم و نوبت و اینکه چه وقت چه کاری را انجام دادن، تعبد و تقسیم کار و بصیرت در عمل و آگاهی و تخصص از ویژگی های کار خوب و عمل صالح است.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.