باید فرهنگ و تولید دانش بنیان در جامعه حاکم شود/ قاچاق کالا، مانع تولید و سرمایه گذاری است
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
شناسه : 299568
8
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: باید تولید دانش بنیان در جامعه راه بیفتد و کسانی که در مراکز علمی و تحقیقاتی و آموزشی فعالیت دارند به علم برتر و تاثیرگذار دست یابند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، اظهار کرد: تحقق شعار سال الزاماتی دارد که لازم است همه مردم و مسئولان دست به دست هم داده و برای تحقق آن تلاش کنند.

امام جمعه میاندوآب افزود: مجلس برای ریل گذاری، قوه قضاییه برای مانع زدایی و دولت برای انجام و تحقق شعار سال برنامه‌ریزی کنند تا به اهداف اصلی و چشم انداز نظام اسلامی دست یابیم.

وی با تاکید بر توجه به امر آموزش و پژوهش در حوزه صنعت و کشاورزی‌و در تمام مراکز علمی، تصریح کرد: باید تولید دانش بنیان در جامعه راه بیفتد و کسانی که در مراکز علمی و تحقیقاتی و آموزشی فعالیت دارند به علم برتر و تاثیرگذار دست یابند.

وی اظهار کرد: باید از نخبگان حمایت کرد تا تولید دانش بنیان در جامعه تحقق یابد و تولیدات نیز براساس فکر و دانش روز باشد.

حسن زاده با بیان اینکه استفاده از نخبگان و فارغ التحصیلان دارای علم و دانش امری لازم و ضروری است، گفت: باید در دولت جهادی، نهضت بکارگیری نخبگان در جامعه راه بیفتد و در این راستا موانع نیز برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه دولت در این زمینه نیز اقداماتی انجام داده و برخی موضوعات مانند ایجاد زنجیره صدور مجوزهای لازم نیز مطرح شده است، تصریح کرد: توقع داریم در اسرع وقت زنجیره صدور مجوز سریعا راه اندازی شود.

حسن زاده در ادامه از بیکاری به عنوان بزرگترین مشکلات جوانان نام برد و افزود: تولید دانش بنیان، حمایت از سرمایه گذاران و ایجاد زمینه برای فعالیت آنها در شهرستان از مهم ترین اقداماتی است که می تواند در راستای حل مشکل بیکاری گره گشا باشد.

وی با بیان اینکه تمام مسئولان شهرستان اعم از بنده و فرماندار، نماینده آماده رفع موانع سرمایه گذاری هستیم، تصریح کرد: از سرمایه گذاران در راستای سرمایه گذاری در میاندوآب حمایت می کنیم و از آنها دنیز دعوت می کنیم تا در شهر ما سرمایه‌گذاری کنند.

حسن زاده هم چنین از قاچاق به عنوان یکی از مهم ترین موانع تولید نام برد و افزود: باید جلوی قاچاق و ورود کالایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود را گرفت و زمینه را نیز برای تولید سایر کالاها فراهم کرد.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، افزود: رمضان، ماه میهمانی خداست، باید خود را برای میهمانی خدا آماده کنیم و ماه رجب و شعبان نیز مقدمه ای برای ورود به ماه رمضان و شب های قدر است.

وی با اشاره به سفر استاندار آذربایجان غربی به میاندوآب، افزود: استاندار و هیئت همراه دو روز در میاندوآب بودند و مشکلات را شبانه روز بررسی کردند که جای تشکر دارد.

حسن زاده افزود: توقع ما نیز از دولت انقلابی این است که جهادی عمل کرده و شبانه روز تلاش کنند و ان شاالله سفر استاندار و هیئت همراه مایه خیر و برکت برای شهرستان خواهد بود.

وی با اشاره به ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی، حکومت مردمی است و مردم در همه صحنه ها حضور دارند و این حکومت یک الگو برای حکومت های دیگر است.

حسن زاده هم چنین به روز طبیعت اشاره کرد و گفت: ما با شادی و طبیعت گردی مردم مخالف نیستیم، بلکه با بی بند و باری و فحشا و آسیب زدن به محیط زیست مخالف هستیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.