باید شایسته سالاری ملاک انتصابات باشد نه واسطه ها/ مسئولان، مسئولیت مصوبات را به گردن یکدیگر نیاندازند/ حقوق شهروندیٰ، از آموزه های دینی است
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
شناسه : 271017
7

فرماندار میاندوآب گفت: مسئولیت ها باید بر اساس شایسته سالاری باشد کسی که برای گرفتن مسئولیت یا پستی، دیگران را واسطه می کند، نباید در مسئولیت قرار بگیرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، ناصر امیری با تاکید بر رعایت حق و حقوق شهروندی، اظهار کرد: حقوق شهروندی متاسفانه امروز گفتار و زبان برخی کشورها مانند آمریکا شده و آنها دم از حقوق شهروندی می زنند در حالی که حقوق شهروندی آنها را در کشتار مردم عراق و سوریه شاهد هستیم.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه دین و آموزه های دینی ما بر حق و حقوق شهروندی تاکید دارند، افزود: حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر رعایت حقوق شهروندی تاکید دارند و این موضوع حقوق ذاتی و فطری هر فرد است و اینگونه نیست که کسی به آدمی اعطا کند و از سوی دیگر همه نیز ملزم به رعایت حقوق شهروندی هستند.

وی گفت: حقوق شهروندی یعنی اینکه حق مردم را رعایت کنی و شرایط وضوابط را فدای روابط نکنی و مثلا وقتی می خواهی برای یک اداره دو نفر را جذب کنی، اینگونه نباشد که افرادی برای جذب خود واسطه شوند و دیگران باقی بمانند که این عین ناعدالتی است.

امیری با بیان اینکه موضوع حقوق شهروندی و رعایت مساوات از مسائل مورد تاکید دین است، تصریح کرد: باید همواره حق را به حقدار داد و عدالت در مورد همه به صورت یکسان اجرا شود.

فرماندار میاندوآب با اشاره به اینکه باید عدالت در جامعه برقرار شده و مسئولیت ها بر اساس شایسته سالاری باشد، اظهار کرد: کسی که برای گرفتن مسئولیت یا پستی، دیگران را واسطه می کند، نباید در مسئولیت قرار بگیرد چرا که فردا وی به آن واسطه ها خدمت خواهد کرد نه مردم.

وی با انتقاد از اینکه نباید مسئولیت مصوبات را به گردن یکدیگر انداخت، گفت:  در جلسه ای مصوبات را به گردن هم می اندازند، اگر اینگونه هست، پس مسئول کیست؟ تکلیف همه مشخص است باید به مردم خدمت کنیم و مردم نیز حق دارند و آزاد هستند.

امیری تصریح کرد: مصوبات جلسات باید اجرایی شوند و اینگونه نباشد که علیه یکدیگر موضع گیری کنید و وقتی می گوییم حقوق شهروندی، نباید به یکدیگر اتهام زد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.