باید دشمن‌شناسی را تقویت کرد
۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
شناسه : 318509
2
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: همه ما باید آگاه بوده و در شناخت حرکت دشمن، تاکتیک دشمن و روش دشمن در دشمنی بِه‌روز و آگاه باشیم.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در چهاربرج با بیان اینکه بعد از ماه مبارک رمضان و یک ماه بندگی خدا باید مراقب شیطان باشیم، اظهار کرد: عملیات شیطان در ماه شوال خیلی سنگین است و باید توجه داشته باشیم بعد ماه مبارک رمضان شیطان از بند آزاد می‌شود و به کمک نفس امّاره می‌آید.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: سنگینی عملیات شیطان این است که هرچه در ماه رمضان به دست آورده‌ایم را یک‌جا از ما می‌گیرد و لذا در مقابل شیطانی که در ماه شوال با برنامه‌ریزی سراغ ما می‌آید و ما نیز باید با برنامه‌ریزی در مقابل او بایستیم.

وی گفت: باید به خدا پناه برد و از اهل‌بیت کمک خواست تا بتوانیم با این دشمن قسم‌خورده انسان مبارزه کرد و بهترین ره‌توشه در این امر نیز تقوا است.

باید دشمن‌شناسی را تقویت کرد

جلالی در ادامه با اشاره به دشمنی‌های استکبار جهانی با ملت‌های جهان، تصریح کرد: امروز کار دشمن انسی و استکبار جهانی عبارت است از تزویر، تحریف، دروغ‌گویی، وسوسه‌کردن، خلاف واقع‌نمایی، تحقیر ملت‌ها، بدبین کردن ملت‌ها به خود، پنهان‌کردن توانایی‌ها و برجستگی‌ها و درخشانی‌های ملت‌ها.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه همه اینها تاکتیک دشمن است، اظهار کرد: همه ما باید آگاه بوده و در شناخت حرکت دشمن، تاکتیک دشمن و روش دشمن در دشمنی بِه‌روز و آگاه باشیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز روش‌های دیگری را برای دشمنی به کار گرفته است، گفت: وظیفه ما و همه ایرانیان عزیز و حتی جبهه مقاومت در سراسر عالم این است که باید راه ابطال این روش‌ها را به دست بیاوریم.

جلالی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی، هوشیار و بصیر هستند، تصریح کرد: به حول و قوه الهی تا امروز ملت بصیر و فهیم ایران اسلامی توانسته دشمن را شکست دهد و از این به بعد هم با گوش‌به‌فرمان بودن به فرامین رهبر انقلاب باز هم شکست خواهد داد.

امام‌جمعه چهاربرج با تأکید بر اینکه باید همواره دشمن‌شناس بوده و دشمن‌شناسی خود را تقویت کنیم، افزود: باید در مقابل فتنه‌های امروز و آینده دشمن که در پیش است، آنتی فتنه‌ها را آماده کنیم و بعضی‌ها را هم باید قبل از فراگیری شناسایی و خنثی کرد.

باید در بحث نفوذ و مقابله با آن جدی باشیم

وی با تأکید بر اینکه باید در بحث نفوذ و مقابله با آن جدی باشیم، اظهار کرد: نفوذ در قالب تزویر می‌آید و تزویر هم گاهی با لباس تدین ظاهر می‌شود و خود را متدین نشان می‌دهد و وقتی نزدیک شد و فریب داد؛ شروع به دین‌زدایی و انقلاب زدایی می‌کند.

جلالی با بیان اینکه در ایران امروز که با خون هزاران شهید تبدیل به انقلاب اسلامی ایران شده محور فقط و فقط ولایت است، تصریح کرد: محور اول انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بود و همه گوش‌به‌فرمان او بودیم و محور امروز ما حضرت آیت‌الله‌العظمی الامام سید علی حسینی خامنه ای (مدظله‌العالی) است و هرکس با ایشان زاویه‌ای داشته باشد یا بخواهد کشور را به‌طرف تقدس‌زدایی ببرد، در هر لباس، مقام و یا در هر توهمی باشد، عالم باشد یا جاهل؛ ضدانقلاب بوده و در این کشور امام‌زمان جایی ندارد.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: بعضی‌ها مواظب حرف‌زدنشان بوده و از صبر راهبردی نظام و یا رافت اسلامی سوءاستفاده نکنند.

آثار و برکات ماه رمضان در طول سال حفظ شود

وی هم چنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به روایات و احادیث و با بیان اینکه نگه‌داشتن آن اثر کار خیر و عمل صالح، مشکل‌تر از انجام‌دادن خود عمل است، افزود: در ماه مبارک رمضان خیلی‌ها روزه گرفتند، عمل خیرشان از فیلتر شیاطین عبور کرد و خیلی عوامل پیش آمد کرد؛ اما آن عوامل تأثیر نکرد و روزه را گرفتند و حالا بعد از گرفتن روزه باید نتیجه آن را حفظ کنند.

جلالی با اشاره به اینکه روزه‌گرفتن و هر کار خیری اثر معنوی خوبی دارد، این اثر را باید حفظ کرد، گفت: اگر این اثر معنوی را حفظ نکنیم؛ آن اثر از دست می‌رود و این مرحله دوم سخت‌تر از اوّلی است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه این ماه دستاوردهای زیادی داشت، اظهار کرد: رقّت قلب، تقرّب به پروردگار عالم، پاکیزگی روح، توجّه و تذکّر به معنویّت، آشناشدن با بسیاری از معارف الهی و اسلامی، و ضربه به دشمن در روز قدس از جمله دستاوردهای، این ماه بود که باید این دستاوردها را حفظ کنیم.

وی هم چنین با تقدیر و تشکر از زحمات فعالان در برگزاری پرشور و باشکوه مراسم‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: از علما و روحانیون منطقه و اعزامی از قم، از هیات امنای مساجد و حسینیه‌ها، برپاکنندگان محافل انس با قرآن و قاریان و شرکت‌کنندگان اعم از خواهران و برادران، صداوسیما و تیم رسانه‌ای، از خیرین و از ادارات اعم از فرمانداری و سپاه و نیروی انتظامی و از شهرداری و از جوانان همه آحاد مختلف مردم و مسئولان که با تمام توان پای‌کار بودند و کوتاهی نکردند و با زبان روزه در پی امورات مردم بودند نیز نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.