باید در همه عرصه ها قوی شویم/ نیروی انتظامی ضامن امنیت و آرامش مردم است
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
شناسه : 302921
3
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: راه چاره همان است که حضرت آقا فرمودند و آن این است که در عرصه های مختلف باید قوی شویم.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد نیروی انتظامی، اظهار کرد: نیروی انتظامی اگر از بین برود امنیت و آسایش اجتماعی از بین می رود یعنی درواقع آسیب زدن به جایگاه نیروی انتظامی در حقیقت آسیب زدن به همه بافتهای جامعه است.

امام جمعه چهاربرج افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولین لشکری و کشوری باید از ماجرا درس گرفته و جلوی حوادث آینده را بگیرند و از حادثه اخیر، آن نقاط ضعف را شناسایی و جبران کنند تا دوباره مبتلا نشویم چرا که مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود!

وی گفت: به بیان امام خامنه‌ای حدیث شریف نبوی (لَا یُلْسَعُ الْمُؤْمِنُ فِی جُحْرٍ مَرَّتَیْنِ) شامل همه مسائل شخصی و اجتماعی، سیاسی، بین‌المللی و مواجهه با ابرقدرت‌ها می‌شود.

جلالی در ادامه با تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید قوی شویم، تصریح کرد: راه چاره همان است که حضرت آقا فرمودند و آن این است که باید قوی شویم در عرصه های مختلف و به فرموده مقام معظم رهبری ” کشور بایستی قوی بشود؛ قوی‌شدن کشور جزو هدف‌های ما است. این هم از قرآن گرفته شده. قرآن می‌فرماید که “وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّه”؛ هرچه می‌توانید قوّت را زیاد کنید. این قوّت در نگاه اوّل، ممکن است قوّت نظامی به نظر برسد، لکن خیلی وسیع‌تر از دامنه‌ی قوّت نظامی است. ابعاد قوّت، ابعاد وسیعی است و شامل قوّت اقتصادی، قوّت علمی، قوّت فرهنگی، قوّت سیاسی (زمینه‌ساز استقلالِ سیاسی) و قوّت تبلیغی است.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه با گذشت زمان، عرصه‌های دیگری برای تقویت کشور و ملّت به وجود می‌آید، اظهار کرد: مثلاً امروز قوّت در فضای مجازی حیاتی است؛ امروز در همه دنیا فضای مجازی حاکم بر زندگی انسان‌ها است و یک عدّه‌ای همه‌ی کارهایشان را از طریق فضای مجازی پیش می‌برند؛ قوّت در این زمینه حیاتی است.

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر، دشمن بار دیگر با استفاده از ظرفیت فضای مجازی استفاده کر، گفت: در این زمینه دشمن خط تهاجمی سه ضلعی توئیتر، تلگرام، اینستاگرام و با عناصر و سیاهی‌لشگر خود که عمدتاً متشکل از چهره‌های مشهور و تأثیرگذاران اجتماعی اعم از بازیگران، بازیکنان، خوانندگان و… اینفلوئنسرها و سلبریتی‌هستند، خط آتش آشوب و اغتشاشی علیه نظام اسلامی به راه انداخت.

جلالی تصریح کرد: بحمدالله این فتنه نیز که به مراتب از فتنه ۸۸ ضعیف‌تر است، با بصیرت مردم خداجوی ایران اسلامی مدیریت شد.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: اما این فتنه گویای یک هشدار واقعی بوده و این هشدار عبارت است از یکی از مهم‌ترین تکالیف ما یعنی عمل به این دستور قرآنی «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَ مِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ».

وی با بیان اینکه این آیه دستور آماده‌باش همه‌جانبه‌ی مسلمانان در برابر دشمنان و تهیه هر نوع سلاح، امکانات، وسایل و شیوه‌های تبلیغی را می‌دهد که سبب ترس و هراس دشمنان اسلام می‌شود، افزود: البته همیشه می توان تهدید را تبدیل به فرصت کرد و به بیان سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی: «من با تجربه این را می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خودِ فرصت‌ها نیست».

جلالی در ادامه به حرکت بموقع و سریع و مقترانه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در حمله به مواضع تروریست ها اشاره کرد و گفت: سپاه با بمباران مواضع ضد انقلاب کومله و دموکرات ها در کردستان عراق بار دیگر قدرت موشکهای ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند و جهان و دشمنان ایران اسلامی دیدند که ایران با هیچ کس تعارف ندارد.

امام جمعه چهاربرج هم چنین به برخی عوامل تاثیرگذار در رذیله‌ای مانند کدورت قلب و سیاه‌دلی و سنگدلی اشاره کرد و افزود: هیچ چیز به اندازه خطاهای مکرر و لغزش و گناه مستمر روح انسان را بیمار و فاسد نمی‌کند، و او را به یک حیوان درنده و بلکه بدتر از آن تبدیل نمی‌کند و هم چنین تاثیر محیط‌های فاسد و معاشرت‌ها چه در جهت نیکی و چه در جهت بدی، خیلی واضح و روشن است.

وی هم چنین با تاکید بر رعایت موازین شرعی در مراسمات عروسی، اظهار کرد: باید مانع از بروز گناه در مراسمات عروسی شده و صاحبان تالارها نیز این موضوع را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.