باید جلوی دیکتاتوری رسانه ای غرب ایستاد/ روحانیت مدافع مردم، دین و انقلاب هستند
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
شناسه : 299652
2
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: باید جلوی دیکتاتوری رسانه ای غرب ایستاد ، چنانچه جلوی دیکتاتوری نظامی آنها ایستاده ایم.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی(ع)، اظهار کرد: جامعه روحانیت بیش از چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و شهدای روحانی پیشگامان و پرچمداران نهضت حسینی ،قبل از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و نیز تا به امروز همچنان این روحانیت اصیل، هستند که به فکر مردم و نظام و اسلام هستند.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اهداف دشمنان از اینگونه اقدامات تروریستی، افزود: دشمنان با اینگونه اقدامات خود، وحدت‌شکنی در سطح جهان اسلام؛ انحراف افکار عمومی از مساله فلسطین و قدس در سطح منطقه‌ای؛ به چالش کشیدن گفتمان مقاومت، در سطح همسایگان؛ ایجاد و تشدید کدورت بین دو کشور همسایه و برادر را دنبال می کنند و  با قداست‌شکنی، آشوب‌گری، فضاسازی رسانه‌ای درصدد رسیدن به اهداف خود هستند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، تصریح کرد: جبهه انقلاب در مکتب شهید سلیمانی آموخته است که «میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست. اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم».

جلالی با تاکید بر اینکه باید جلوی دیکتاتوری رسانه ای غرب ایستاد ، چنانچه جلوی دیکتاتوری نظامی آنها ایستاده ایم، اظهار کرد: اگر چه فرصت مطلوب در فضای مجازی ایجاد نشده ولی فرصت‌های خوبی در این زمینه ایجاد شده و باید از همین فرصت‌ها استفاده کرد تا جلوی دیکتاتوری رسانه‌ای غرب گرفته شود.

امام جمعه چهاربرج افزود: جهاد تبیین، یعنی داشتن روایت اول و پیوست رسانه‌ای، راهبردهای بیان حقایق، پیروزی در جنگ شناختی، خروج از محاصره تبلیغاتی و مقابله با جریان تحریف است و محدود نشدن در حرف و شعار و ابراز آمادگی صرف از طرف مسئولان و رسانه‌ها.

وی هم چنین در مورد مسائل منطقه ای نیز مطالبی را بیان و با اشاره به عقب‌نشینی اجباری آل‌سعود و آتش‌بس دو ماهه در یمن، اظهار کرد: حملات مداوم انقلابیون یمن به‌زیرساخت‌های اقتصادی و نفتی سعودی‌ها باعث شده تا در نهایت آل‌سعود با آتش‌بس دو ماهه در یمن موافقت کند که این اعلام این آتش‌بس برای انصارالله و یمنی‌ها بعد از هشت سال یک پیروزی بزرگ است چرا که عملا باعث کاهش محاصره یمن می‌شود و حتی اگر مانند آتش بس های قبلی نیز از سوی سعودی ها نقض شود، اما قبول این آتش‌بس و شرایط انصارالله می‌تواند زمینه کسب دستاوردهای بیشتر برای یمنی‌ها به‌ویژه در عرصه سیاسی باشد .

جلالی تصریح کرد: عملیات اخیر یمنی ها علیه سعودی ها از نظر وسعت جغرافیایی و هم از نظر مناطق عملیاتی بی سابقه و از نظر میزان خسارت برای عربستان بسیار زیان‌بار بوده به‌گونه‌ای که ۷۰ درصد تولیدات آرامکو متوقف و خط تولید این شرکت تخریب شد و راهبرد نفت در برابر امنیت عربستان با آمریکا با وقوع این‌حملات برای همیشه از بین رفت.

امام جمعه چهاربرج افزود: این‌حملات نشان داد که سیستم پدافندی که آمریکایی‌ها با هزینه‌های هنگفت در اختیار عربستان قرار داده‌اند، نه‌تنها کارآیی ندارند، بلکه سمبلیک بوده و نسخه‌پیچی‌های هنگفت نظامی برای عربستان از سوی آمریکا نشان داده که تنها برای دوشیدن هرچه بیشتر این کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه عملیات‌های استشهادی؛ کابوس این روزهای صهیونیستها شده است، گفت: جوانان فلسطینی طی سه عملیات بزرگ در عمق اراضی اشغالی توانستند ضربات سختی بر صهیونیست‌ها وارد کرده و این نشست را که صهیونیست‌ها آن را «تاریخی» خوانده بودند، به‌حاشیه برده و بی‌اثر کنند و نکته جالب این است که دیگر نوار غزه عرصه مبارزه با رژیم صهیونیستی نیست و این‌بار کرانه باختری یکپارچه به‌دنبال حملات مقاومتی هستند .

جلالی تصریح کرد: اکنون سلاح به‌مناطقی رسیده که سال‌ها پادگان نظامی و تحت کنترل شدید بوده‌اند و این تحقق تدریجی رهنمود راهبردی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای است: ” این اعتقاد ماست که کرانه‌ باخترى هم مثل غزه باید مسلح بشود. کسانى‌ که علاقه‌مند به‌سرنوشت فلسطینند، اگر می‌توانند کارى بکنند، کار این است؛ در آنجا هم باید مردم را مسلح کنند .”

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.