بالای 50 درصد فضاهای آموزشی در آذربایجان غربی غیر استاندارد هستند
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۹:۵۵
شناسه : 271832
1

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: بالای 50 درصد فضاهای آموزشی در آذربایجان غربی غیر استاندارد هستند و در راستای نوسازی و استانداردسازی آنها تلاش می کنیم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، قهرمان رحمانی امروز در روستای حاجی بهزاد میاندوآب با اشاره به وضعیت سیستم استاندارد گرمایشی مدارس میاندوآب، اظهار کرد: در میاندوآب 76 مدرسه با 182 کلاس درس از سیستم گرمایش برقی؛ 51 مدرسه با 267 کلاس درس از موتورخانه مرکزی استفاده می کنند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با بیان اینکه در حوزه شهرستان میاندوآب سیستم گرمایشی 46 مدرسه با 248 کلاس درس به صورت غیراستاندارد تامین می شود، افزود: امسال اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس 14 مدرسه در قالب 49 کلاس درس را در دستور کار قرار داده که از 80 درصد پیشرفت برخوردار بوده و از مهر ماه سال آینده مورد استفاده قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه در میاندوآب 374 آموزشگاه با یک هزار و858 کلاس درس وجود دارد و 43 هزار و230 دانش آموز در حال تحصیل هستند، گفت: تراکم آموزشی در میاندوآب 25 نفر بوده و 8/67 درصد دانش آموزان استان در این شهرستان تحصیل می کنند.

قهرمانی تصریح کرد: متوسط تراکم آموزشی در کشور 22نفر است که نشان می دهد در میاندوآب بالاتر از این میزان بوده و برای اینکه به متوسط کشوری برسیم، نیاز به 250 کلاس جدید داریم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی افزود: 84 مدرسه میاندوآب با 397 کلاس درس تخریبی و 116 مدرسه با 662 کلاس درس نیاز به مقاوم سازی دارند و این نشان می دهد که 200 مدرسه با یک هزار و 59 کلاس در میاندوآب نیاز به استاندارد سازی، تخریب و مقاوم سازی دارند.

وی گفت: بر اساس آمار بالای 50 درصد مدارس حوزه غیراستاندارد بوده و25 هزار نفر دانش آموز در آن ها تحصیل می کنند و در معرض تهدید هستند و همین موضوع نیاز به حمایت ویژه مسئولان کشوری و استانی را می طلبد تا استاندارد سازی شوند.

قهرمانی با بیان اینکه با شروع طرح توسعه و نوسازی مدارس 14 مدرسه با 117 کلاس درس را بازسازی کردیم، تصریح کرد: 11 مدرسه نیز با 65 کلاس درس را مقاوم سازی کردیم و 23 مدرسه با 175 کلاس درس در 18 هزار مترمربع نیز در دست اجراست.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه استان مهرماه امسال موفق به کسب رتبه چهارم کشوری در نوسازی مدارس شده است، اظهار کرد: بالای 50 درصد فضاهای آموزشی در آذربایجان غربی غیر استاندارد هستند و در راستای نوسازی و استانداردسازی آنها تلاش می کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.