آذربایجان غربی در رتبه ۲۹ سرانه فضای آموزشی کشور قرار دارد/۲۵ هزار دانش آموز منطقه در کلاس غیرامن تحصیل می کنند
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
شناسه : 271228
3

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: از لحاظ فضای سرانه آموزشی در رتبه ۲۹ کشوری هستیم و نیاز همه مسئولان و مردم را می طلبد تا این مشکل رفع شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر,

قهرمان رحمانی امروز در مراسم افتتاح مدرسه شهدای بانک ملت در میاندوآب با اشاره به مشکلات فضاهای آموزشی در آذربایجان غربی, اظهار کرد: از لحاظ فضای سرانه آموزشی در رتبه ۲۹ کشوری هستیم و نیاز همه مسئولان و مردم را می طلبد تا این مشکل رفع شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی افزود: سرانه فضای آموزشی در استان ۴/۰۹ مترمربع و سرانه متوسط کشوری ۵/۱۶ مترمربع برای هر دانش آموز است که این میزان به صورت استاندارد برای هر دانش آموز ۸/۴ مترمربع است.

وی با اشاره به وضعیت فضای آموزشی در میاندوآب, گفت: در میاندوآب۳۷۴ آموزشگاه با یک هزار و۸۵۸ کلاس درس وجود دارد که ۴۵ هزار دانش آموز در آنها در حال تحصیل هستند.

قهرمانی با بیان اینکه تراکم آموزشی در منطقه ۲۵ نفر است, تصریح کرد: متوسط تراکم آموزشی در کشور ۲۲نفر است که این نشان دهنده نیاز به فضای آموزشی جدید در منطقه است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هشت درصد دانش آموزان استان در میاندوآب تحصیل می کنند, اظهار کرد: اما مهم ترین مشکل مدارس تخریبی در منطقه است.

وی افزود: ۸۴ مدرسه با ۳۹۷ کلاس درس تخریبی و ۱۱۶ مدرسه با ۶۶۲ کلاس درس نیاز به مقاوم سازی دارند و این نشان می دهد که ۲۰۰ مدرسه با یک هزار و ۵۹ کلاس غیرامن در منطقه وجود دارد.

قهرمانی گفت: با توجه به آمار, هر لحظه حادثه ۲۵ هزار نفر دانش آموز را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه با شروع طرح توسعه و نوسازی مدارس ۱۴ مدرسه با ۱۱۷ کلاس درس را بازسازی کردیم, تصریح کرد: ۱۱ مدرسه نیز با ۶۵ کلاس درس را مقاوم سازی کردیم و ۲۳ مدرسه با ۱۷۵ کلاس درس در ۱۸ هزار مترمربع نیز در دست اجراست.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان با تحویل ۳۰۰ کلاس درس, رتبه چهار کشوری را کسب کردیم, افزود: در دهه فجر امسال نیز ۳۷ پروژه در قالب ۳۵ مدرسه و دو باب سالن ورزشی افتتاح می شود.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.