پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری و توصیه های ایشان خطاب به مردم، مسئولان و جوانان، اظهار کرد:بیانیه گام دوم انقلاب، منشور راهبری و نقشه راهی کاملا عملیاتی است که باید از سوی مدیران و مسئولان اجرایی و به ویژه جوانان پیاده شود.

امام جمعه میاندوآب افزود: هریک از مسئولان باید به تناسب حوزه کاری و تخصصی خود نسبت به پیاده سازی این بیانیه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید حرکت های کاربردی و عملیاتی را مدنظر قرار داشته باشیم، گفت: باید شعار را کنار گذاشت و به دنبال حرکت های عملیاتی بود.

حسن زاده با تاکید بر فتح قله های علم و دانش، تصریح کرد: باید در راه رسیدن به قله های دانش و عبور از مرزهای کنونی دانش تلاش  کرده و از روش های نوین و تقویت رشته های مهم و مفید در سطح مدارس و دانشگاه ها گام برداریم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه باید به دنبال علم آموزی، مهارت آموزی نیز تقویت شود، اظهار کرد: در این زمینه لازم است تا به علوم و توسعه دانشگاه های علمی و کاربردی و رشته های فنی و حرفه ای باید توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه پشت میزنشینی نداریم، افزود: جوانان باید در کنار علم آموزی به دنبال مهارت آموزی باشند و به علم همراه با فناوری به صورت کاربردی توجه کنیم.

حسن زاده با بیان اینکه دولت متورم شده است، گفت: اداره ای که با کمتر از 20 نفر می تواند اداره شود، هم اکنون 65 نفر حقوق بگیر دارد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه گام دوم انقلاب یعنی روان سازی اقتصاد و ایجاد اشتغال، اظهار کرد: همه مسئولان باید به آن توجه جدی داشته باشند و در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب گام بردارند.

وی  با انتقاد از عدم بازرسی و نظارت مناسب و با تاکید بر اینکه بازرسی ها و نظارت باید جدی تر و تشدید شود، تصریح کرد: کاهش حجم موادخوراکی و تنقلات و یا کاهش وزن چانه نان هیچ توجیهی ندارد.

حسن زاده اظهار کرد: همه از کمبود بازرسی و نظارت حرف می زنند و این چیزی است که همه حتی خود دولت نیز بر آن تاکید دارند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه نباید اجازه گله مندی مردم را بدهیم، گفت: باید بازرسی ها و نظارت بر بازار و تولیدکنندگان تشدید شود.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز باید مراعات حال همدیگر را داشته باشند، تصریح کرد: گام دوم انقلاب یعنی بیداری، بصیرت و هوشیاری و معنویت و باید از دست همدیگر بگیریم و هر کجا و در هر مسئولیتی هستیم برای رعایت حق الناس و توسعه اقتصادی تلاش کنیم.

حسن زاده با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری، گفت: در آستانه عید نوروز، نیازمندان چشم امید به یاری مردم دارند و باید از نیازمندان دستگیری کنیم.

امام جمعه میاندوآب افزود: نیاز به همیاری و همکاری خیرین و مردم در کمک رسانی به نیازمندان و مستمندان داریم و هرچه که می توانیم باید در این را گام برداریم.

وی با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: باید شعار “هر میاندوآبی، یک درخت” را در این شهر عملیاتی کرده و پیشنهاد می کنم که برای هفته منابع طبیعی هر میاندوآبی، یک درخت بکارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.