بارش ۳۰ سانتی برف در میاندوآب/ رکورد ۱۷ ساله شکست
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
شناسه : 298287
8
رییس اداره هواشناسی میاندوآب گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان ۳۰ سانتیمتر برف بارید که در ۱۷ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
پ
پ

احمدعلی بنایی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به بارش کم سابقه برف در میاندوآب در چند سال اخیر، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در میاندوآب ۳۰ سانتیمتر برف بارید که پیش از این در بهمن ماه سال ۱۳۸۳ این رکورد ثبت شده بود  و می توان گفت که این میزان بارش برف در ۱۷ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بیشترین بارش برف در ایستگاه “اسماعیل کندی” به میزان ۵۰ سانتی متر ثبت شده‌است، افزود: میزان بارش برف ثبت شده در ایستگاه “گوگ‌تپه”  ۳۷ سانتیمتر، “تپه‌رش” ۳۵ سانتیمتر ، “قرمزبلاغ” ۳۱ سانتیمتر و “چاخراحمد” ۲۵ سانتیمتر بوده است.

رئیس اداره هواشناسی میاندوآب هم چنین با اشاره به افزایش ۲۶ درصد میزان بارش ها نسبت به دوره آماری ۵۰ ساله، گفت: در سال زراعی‌ امسال ۱۳۲.۴ میلی‌متر  بارش در میاندوآب ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

بنایی تصریح کرد: از اواخر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از روز پنج‌شنبه تا جمعه شاهد بارش برف در شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.