ایران به یک قدرت غیرقابل‌انکار تبدیل شده است
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
شناسه : 313986
4
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: امروز ایران اسلامی در موقعیتی قرار دارد که دوست و دشمن دستاوردهایش را در حوزه‌های مختلف شگفت‌آور و انکارناپذیر می‌دانند.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به اینکه ایران اسلامی به ابرقدرت در دنیا تبدیل شده است، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی در موقعیتی قرار دارد که دوست و دشمن دستاوردهایش را در حوزه‌های مختلف شگفت‌آور و انکارناپذیر می‌دانند.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: ثبات امنیت و تمامیت ارضی، پیشرانی علمی و فناوری، اوج مشارکت‌های مردمی، ارتقای بینش سیاسی، سنگینی کفه عدالت، افزایش عیار معنویت و اخلاق و ایستادگی در برابر مستکبران از شاخص‌های درخشانی از این حقیقت انکارناپذیر هستند که رهبر معظم انقلاب را در بیانیه گام دوم بیان کرده‌اند.

وی گفت: این هفت دستاورد کلان، حاصل هفت ظرفیتی است که خدای متعال به برکت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به این کشور موهبت فرموده است.

جلالی تصریح کرد: شعارهای جهانی، فطری، درخشان و همیشه زنده، قابلیت طی‌شدن فاصله میان بایدها و واقعیت‌ها، نگاه و روحیه انقلابی، عمل و مدیریّت جهادی، تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته، نیروی انسانی مستعد و کارآمد و فهرست طولانی فرصت‌های مادی کشور از ظرفیت‌های بی‌نظیر ایران اسلامی هستند.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه به موضوع انتخابات اسفندماه اشاره کرد و افزود: دوقطبی‌سازی می‌تواند رقابت‌های انتخاباتی را جذاب کرده و فضا را برای مشارکت حداکثری فراهم آورد و خیل بیشتری از مردم را پای صندوق‌های رأی بیاورد. ازاین‌رو نباید همیشه به دوقطبی‌سازی نگاه منفی داشت.

وی گفت: دوقطبی حقیقی و غیرحقیقی وجود دارد که در اندیشه‌های امامین انقلاب، دوقطبی حق و باطل، خودی و غیرخودی، انقلابی و غیرانقلابی، استضعاف و استکبار، اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی، پابرهنه‌ها و مُرفهین بی‌درد، خیر و شر، ایمان و رذالت و غیره به چشم می‌خورد.

جلالی با بیان اینکه جریان‌های غیرانقلابی در کشور با دوقطبی‌سازی کاذب و فشار بر اذهان عمومی سعی دارند مردم را به سمت منافع حزبی و منافع آمریکا سوق دهند، تصریح کرد: دوقطبی‌سازی گرانی یا استکبارستیزی، تنگی معیشت یا حفظ موشک‌ها و توان نظامی، فشار اقتصادی یا حضور ایران در منطقه و صلح با آمریکا یا پذیرفتن جنگ، دو قطبی‌های کاذبی هستند که جریان‌های غیرانقلابی قصد دارند مردم را وادار به همراهی آنان در مذاکره مجدد و تسلیم در برابر آمریکا و اروپا کنند.

وی با اشاره به اینکه این جریان‌ها در شیوع کرونا نیز علم را مقابل دین که آن همه تأکید بر بهداشت فردی و اجتماعی دارد، قرار دادند، اظهار کرد: با بررسی پیامدها و تبعات دوقطبی‌های کاذب، به‌وضوح متوجه می‌شویم که این پدیده، باعث تخریب چهار راهبرد انتخاباتی «مشارکت»، «سلامت»، «امنیت» و «رقابت» خواهد بود.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: کاندیداهای انتخاباتی نیز باید مواظب خط‌قرمزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و برای اینکه برای طیفی خودشیرینی کنند؛ حرف‌های ساختارشکنانه نزنند.

جلالی هم چنین در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با بیان اینکه از مراحل نهایی سیر الی الله مقام فنا فی الله است، گفت: در این مقام بنده پس از فنا از هر گونه اوصاف وجود خود پاک شده، به صفات الهی و اخلاق ربانی متخلق می‌شود و این مقام، حقیقت عبودیت است که همان فنا در حضرت ربوبیت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از علمایی که به این مقام نائل شد حضرت آیت‌الله دستغیب بود، اظهار کرد: شهید دستغیب معتقد بود، حقیقت انقلاب اسلامی، انقلاب انفسی انسان‌ها است؛ یعنی حقیقت انقلاب اجتماعی را باید در انقلاب انفسی افراد جستجو کرد و هر فردی باید به‌راستی انقلاب اسلامی در وجودش تحقّق بیابد تا انقلاب اسلامی جامعه را در برگیرد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.