ایجاد سایت پسماند میاندوآب  تصویب شد
۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
شناسه : 291074
6

فرماندار ویژه میاندوآب گفت: بعد از بررسی و مطالعات بسیار زیاد و مباحث کارشناسی صورت گرفته محل پسماند دو شهرستان میاندواب و مهاباد که به صورت مشارکتی مدیریت خواهد شد تصویب شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حسام شیرازه محبت  در گفتگو با خبرنگاران گفت:  کار مطالعات و اجرای دقیق با نظارت محیط زیست به اتمام رسیده و محل مورد نظر در مرز بین دو شهرستان واقع گردیده است.

وی افزود: متاسفانه بحث پسماند به عنوان یک بحث چالشی مطرح گردیده بود که خوشبختانه با همراهی و همدلی مسئولان ارشد استانی و شهرستانی مهاباد و میاندوآب این معضل حل شد.

شیرازه محبت افزود: محل سایت پسماند با مدیریت هر دو شهرستان اداره خواهد شد و نظارتهای سخت گیرانه در راستای رعایت مسائل زیست محیطی نیز در دستکر کار فرمانداریهای هر دو شهرستان قراردارد .

وی با بیان اینکه در دنیا از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می شود، گفت: با توجه به مشترک بودن مکان و صرفه اقتصادی جهت ایجاد کارخانه بازیافت زباله این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفته و به هیات مدیره سایت جهت جذب سرمایه گذار برای راه اندازی کارخانه وقت معین شده است که این مورد خود نیز برای اقتصاد منطقه مفید و هم برای محیط زیست بسیار قابل توجه است

فرماندار ویژه میاندواب بیان داشت:  شیوه مدیریت و دفن زباله باید از حالت سنتی با خاکریزی بر روی آن تغییر کند، در برخی کشورها سرمایه گذاران زباله را از شهرداری ها خریداری می کنند که این امر خود می تواند منابع درآمد خوبی برای شهرداری ها ایجاد کند.

وی ادامه داد : شایسته است سازمان مدیریت پسماند شهرستانهای میاندواب و مهاباد  در راستای اجرای قانون پسماندها ، با استفاده از حداکثر پتانسیلهای موجود و بهره برداری از توان متخصصان داخلی و خارجی مجموعه با تنظیم و تدوین نظام فنی و اجرائی مدیریت پسماندها از مبدأ تا دفع بهداشتی بر اساس قوانین و الزامات زیست محیطی اقدام نمایند و با فرهنگ سازی در جهت جلب مشارکت شهروندان گام بردارند.

حسام شیرازه محبت در پایان از استاندارآذربایجان غربی، معاونت عمرانی و ادارات زیر مجموعه این معاونت، اعضای شورای تامین استان ، محیط زیست، فرمانداری مهاباد و ادارات دخیل در راه اندازی این سایت تشکر کرد و این اقدام را در راستای نگاه وحدت افرین و ملی مسئولان دانست.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.