اگر آدمها سر جای خود باشند، مشکلات جامعه حل می شود/ به جای پرداختن به بیکاری و درد جامعه، از نقد معصوم حرف می زنند/ میاندوآب اگر سیاسی نبود هر کس در جایگاه خود قرار می گرفت/ کسانی که شعار “نه غزه، نه لبنان” سر می دهند، خائن به ملت ایران هستند
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
شناسه : 270644
5

امام جمعه میاندوآب گفت : وقتی بنده می گویم شهر ما سیاسی است، به این دلیل است که اگر سیاسی نبود هر کس در تخصص خود قرار می گرفت و متاسفانه در تمام دولت ها نیز اینگونه بوده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به وجود نعمت های فراوان در کشورمان، اظهار کرد: کشور ما از نعمت های فراوان و ذخایر زیرزمینی برخوردار بوده و چهارفصل هست و از نعمت های فراوانی مانند نفت، گاز، طلا و معادن مختلف بهره می برد.

امام جمعه میاندوآب افزود: با وجود این همه نعمت و فرصت بازهم مشکل بیکاری غوغا می کند و فاصله طبقاتی و برخی مشکلات اجتماعی مانند طلاق، اختلافات و … که بیشتر در نتیجه بیکاری هستند، در جامعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه همه دولت ها در این زمینه شعار داده اند و می دهند، گفت: همه وعده می دهند که سالانه یک میلیون شغل ایجاد می کنیم و بنده می پرسم اگر تا به حال سالانه یک میلیون شغل ایجاد شده بود آیا باز هم مشکل بیکاری داشتیم؟ چرا به مردم وعده دروغ می دهیم؟

حسن زاده تصریح کرد: متاسفانه فاصله طبقاتی نیز وجود دارد و فردی ماهانه 20 میلیون حقوق می گیرد و در مقابل دیگری برای روزی 20هزار تومان به هزار مشکل می افتد و از سوی دیگر همه می گویند که فرصت ها و امکانات داریم ولی علت چیست که این مشکلات حل نمی شود؟

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه همه این مشکلات و سوال ها یک جواب بیشتر ندارد و امیدوارم کسی نیز بهره بردای سیاسی نکند، گفت: اگر آدمها سر جای خود باشند، مشکلات جامعه حل می شود و این مشکلات به این دلیل است که چون هر کس در جای خودش کار نمی کند و مثلا به انسان های بزرگ، کارهای کوچک و به آدم های کوچک کارهای بزرگ بسپاریم.

وی اظهار کرد: چگونه ممکن است فردی که مثلا 30 سال در یک اداره کار کند و بعد از 30 سال در اداره ای دیگر به کار گرفته شود که ربطی به اداره قبلی نداشته است، آیا می تواند؟

حسن زاده با بیان اینکه درد ما این است که هر کس در جایگاه و تخصص خود نیست و شاید تنها به خاطر سیاسی بازی در آنجا قرار گرفته است، گفت: وقتی بنده می گویم شهر ما سیاسی است، به این دلیل است که اگر سیاسی نبود هر کس در تخصص خود قرار می گرفت و متاسفانه در تمام دولت ها نیز اینگونه بوده است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه باید سیاسی کاری را کنار گذاشت و اجازه داد تا هر کس در جای خود کار کند، افزود: کسی که در وزارت کشور کار نکند آیا می تواند در وزارت کشور کار کند و اگر کسی من را که حوزه تخصصی ام مسائل دینی و احکام است، مثلا فرماندار کند، خیانت کار است.

وی با بیان اینکه بنده معتقدم میاندوآب شهر سیاسی است و اگر کسی نظری مخالف این دارد، به من بگوید، تصریح کرد: اگر سیاسی نبود، هر کس در جای خود قرار می گرفت و اگر هر کس در جای خود بود، کار به اینجا نمی رسید.

حسن زاده افزود: مصداق این موضوع این است که مثلا مسئول اقتصاد درس اخلاق می دهد و امام جمعه نیز از اقتصاد صحبت می کند.

خطیب نماز جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه متاسفانه کارهای فرعی جای کارهای اصلی را گرفته است و برعکس، تصریح کرد: متاسفانه اولویت بندی در کارها نداریم و جای کارهای فرعی و اصلی عوض شده است.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: آیا درد مملکت ما این است که می شود به معصوم نقد کرد یا نه؟ درد مملکت ما این است که بیکاری داریم و برخی موسسات مالی پول مردم را خورده اند و پس نمی دهند، باید به مشکلات جوانان بیکار رسیدگی کرد و متاسفانه به جای اینکه از درد جامعه و بیکاری حرف بزنند از نقد کردن معصوم حرف می زنند.

وی به روز هوای پاک اشاره و با تاکید بر نقش همه افراد  در داشتن هوا و طبیعتی پاک، گفت: همه باید برای داشتن هوا و طبیعت پاک احساس مسئولیت کرده و نسبت به آن بی تفاوت نباشند.

حسن زاده ما همه به هوای پاک نیاز داریم و این موضوع حق الناس است، افزود: واقعا جای خجالت دارد که نسبت به محیط اطراف و هوای پاک بی تفاوت باشیم و به آن توجه نداشته باشیم.

امام جمعه میاندوآب هم چنین به روز غزه اشاره و تصریح کرد: کسانی که شعار نه غزه، نه لبنان می دادند، آنها خائن به ملت ایران هستند چرا که اگر ما در فرامرزها با دشمن نمی جنگیدیم، باید در داخل کشور با دشمن مبارزه می کردیم.

وی هم چنین با تاکید بر پشتیبانی و گوش به فرمان ولایت فقیه بودن، گفت: امتی پابه کار و همیشه در صحنه در کنار رهبری صالح می تواند می تواند این انقلاب را به سرمنزل مقصود برساند و ما نیز باید گوش به فرمان ولایت باشیم تا به مقصود نهایی دست یابیم.

حسن زاده با اشاره به اینکه حسادت، ایمان آدمی را زایل می کند، افزود: تمام دستورات دین و باید و نبایدها که در دین مطرح شده به خاطر خود انسان است و به این خاطر است که ما به این دستورات و امر و نهی ها نیاز داریم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.