اوکراین آیینه تمام نمای اعتماد به غرب و آمریکا/ اوکراین قربانی سیاست های غلط آمریکا شده است
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
شناسه : 299124
8
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: آمریکا پشت سر هر کشوری ایستاده، آن کشور نابود شده  و این را در عراق، افغانستان، لیبی،مصر و امروز در اوکراین شاهد هستیم.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب  با تاکید بر اینکه باید در مقابل ظلم ایستاد، اظهار کرد: باید مانند اباعبدالله الحسین (ع) در مقابل ظلم و ستم ایستاد و امروزه نیز مصداق ظلم حقیقی و جاهلیت مدرن به تعبیر مقام معظم رهبری، استکبار جهانی است.

امام جمعه میاندوآب افزود:امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و با امپراطوری رسانه ای، حقایق را وارونه جلوه می دهد و لازم است تمام امت اسلامی در مقابل آمریکای جنایتکار که هم بحران ساز است و هم بحران دوست، بایستند.

وی گفت: آمریکا پشت سر هر کشوری ایستاده، آن کشور نابود شده  و این را در عراق، افغانستان، لیبی،مصر و امروز در اوکراین شاهد هستیم.

حسن زاده تصریح کرد: اوکراین چشم به آمریکا و آبادی آمریکا و ناتو دوخته بود که همان بلای افغانستان، مصر و لیبی بر سر او آمد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه آمریکای جنایتکار با خوی استکباری خود در ۲۰۰ سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را در دنیا به خاک و خون کشیده است، اظهار کرد: آمریکا،مصداق یزید زمان و ظلم و تبعیض است.

وی گفت: جوامع اسلامی باید بیدار و آگاه شوند و این را بدانند که هرجا مقاومت و ایستادگی کرده اند، پیروز بوده و هر جا عقب نشینی کرده اند، شکست خورده آمد.

حسن زاده با بیان اینکه اوکراین قربانی سیاست های غلط آمریکا شده است، تصریح کرد: خودشان عهد و پیمان بستند و آمدند در کنار روسیه این کشور را تجهیز کردند ولی روسیه برنتافت که در کشور همسایه اش، دشمن او خیمه بزند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه ما مخالف جنگ در هر نقطه از دنیا و کشته شدن انسان ها و از بین رفتن زیرساخت های کشورها هستیم و این را بارها با قاطعیت اعلام کرده ایم، تصریح کرد: اگر ناتو به دنبال کشورگشایی و رفتن به سمت دنیای تک قطبی نبود، هرگز این اتفاقات رخ نمی داد چرا که جنگ در هر صورت ضرر دارد و آسیب می زند.

حسن زاده در ادامه به دو عبرت و درس قضایای اوکراین اشاره کرد و گفت: هر زمان امت و دولت چشم به آمریکا دوخته اند، آمریکا آنها را تنها گذاشته است، یعنی اعتماد به آمریکا عین جهالت است.

وی افزود: درس دوم این است که دولت ها باید به ملت های خود پایبند باشند و اگر ملت نیز با رهبری همراه باشد، تمام قدرت ها را شکستند می دهند مانند دوران هشت سال دفاع مقدس که ملت ایران اسلامی با رهبری های امام خمینی(ره)، در مقابل دنیا ایستادند و آنها را شکست دادند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند و نباید از مردم غلفت کرد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در هر صحنه ای حاضر بوده و از انقلاب، نظام و ولایت و اسلام و قرآن دفاع کرده اند و بر مسئولان لازم و واجب است تا به مردم خدمت کرده و همدل و همزبان در کنار مردم باشند.

حسن زاده هم چنین با تاکید بر دستگیری از نیازمندان و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه، اظهار کرد: باید در آستانه عید نوروز و هم چنین در طول ایام سال از نیازمندان و مستمندان دستگیری کنیم که از اجر و ثواب برخوردار بوده و سبب برکت نیز می شود.

وی هم چنین با اشاره به اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت باسعادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام زین العابدین(ع)، اظهار کرد: پاسداران انقلاب اسلامی برای حفظ امنیت و دفاع از انقلاب شبانه روز تلاش می کنند و جانبازان نیز یادگاران دفاع مقدس و این انقلاب هستند که آنطور که باید حق شهدا و خانواده شهدا و ایثارگان ادا نشده است و لازم است مسئولان به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.