اولیای دم به عشق امام حسین (ع)، قاتلی را در میاندوآب بخشیدند
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
شناسه : 302549
7
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در راستای پویش «به عشق حسین می‌بخشم» و به حرمت ماه محرم و صفر، اولیای دم در شهرستان میاندوآب قاتلی را بخشیده و از قصاص او گذشتند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، ناصر عتباتی اظهار کرد: در لبیک به منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد و ترویج فرهنگ صلح و سازش که یکی از اهداف در سند تحول قوه قضائیه است و در آستانه اربعین حسینی و در عمل به پویش سراسری «به عشق حسین (ع) می بخشم» با تلاش اعضای هسته جهادی بخشایش و پیگیری ریاست دادگستری و دادستان و اعضای ستاد صبر میاندوآب، با تلاش وافر و شبانه روزی موجب اخذ رضایت در یک فقره پرونده قتل عمد در این شهرستان شدند.

وی ادامه داد: در این پرونده که در سال جاری تشکیل شده فردی به نام چ – م مرتکب قتل عمدی همسر خود به نام ن – خ شده بود که با واسطه قرار دادن حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اولیای دم رضایت بی قید و شرط خود را اعلام و با این کار خدا پسندانه خود موجب شدند که یک نفر دیگر از دار مجازات قصاص رهایی و به آغوش گرم خانواده بازگردد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با تحسین اقدام خداپسندانه اولیای دم در عمل به توصیه‌های قرآن کریم و سیره نبوی یادآور شد: خانواده مقتول به حرمت ماه محرم و ارادت خاصی که به امام حسین (ع) و یاران باوفایش داشتند در پویش «به عشق حسین می‌بخشم» از قصاص قاتل صرفنظر کردند و به عشق امام حسین (ع) زندگی دوباره ای به آن بخشیدند.

وی تاکید کرد: گذشت و بخشش معامله با خداوند متعال است و اجر و ثواب این کار ارزشمند را خداوند متعال خود در قرآن کریم متقبل فرموده است.

پویش «به عشق حسین می‌بخشم»، ابتکاری جدید از قوه قضاییه است تا به حرمت ماه محرم خانواده‌های اولیای دم از قصاص صرف نظر کرده و اقدام به بخشش کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.