اهدای 770 واحد خونی توسط میاندوآبی ها در تاسوعا و عاشورای حسینی
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
شناسه : 266652
8

رئیس پایگاه انتقال خون میاندوآب از اهدای 770 واحد خون توسط مردم این شهر در تاسوعا و عاشورای حسینی به نیازمندان خبر داد.

پ
پ

داریوش قنبری در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، با اشاره به استقبال خوب و کم نظیر مردم میاندوآب از اهدای خون در مناسبت های خاص، اظهار کرد: در همین راستا امسال در تاسوعا و عاشورای حسینی 770 واحد خونی توسط مردم میاندوآب اهدا شد.

رئیس پایگاه انتقال خون میاندوآب افزود: در تاسوعا و عاشوراس امسال 800 نفر مراجعه کننده برای اهدای خون داشتیم که از 770 نفر خون گیری به عمل آمد و 30 نفر نیز به دلایل مختلف در این دو روز موفق به اهدای خون نشده و برای روزهای آینده نوبت دهی شدند.

وی با بیان اینکه 150 نفر نیز به صورت روزانه تا اربعین برای خون گیری مراجعه می کنند، گفت: از 770 واحد خونی اهدایی، 360 واحد در روز تاسوعا و 410 واحد نیز در روز عاشورا خون گیری شده است.

قنبری با اشاره به اینکه استقبال مردمی در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال در میاندوآب برای اهدای خون کم نظیر بود، تصریح کرد: میزان استقبال مردم از اهدای خون به گونه ای بود که امسال از مهاباد نیروی کمکی برای تسریع در امر خون گیری به این شهرستان اعزام شدند.

رئیس پایگاه انتقال خون میاندوآب ضمن تقدیر از حضور کم نظیر مردم، تصریح کرد:  نیاز به فرآورده های خونی اجتناب ناپذیر است و مردم نوع دوست و خیر میاندوآب برای ذخیره سازی انواع گروه های خونی به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

گفتنی است مردان در طول سال چهار مرتبه و زنان سه مرتبه با رعایت فاصله زمانی می توانند خون اهدا کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.