انقلاب اسلامی در امتداد بعثت پیامبر (ص) است
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
شناسه : 315774
4
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: انقلاب اسلامی ایران در امتداد بعثت پیامبر (ص) و مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به تقارن بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) با دهه فجر، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در تحلیلی دقیق انقلاب اسلامی را به‌مثابه بعثت نبوی (ص) بیان کرده و می‌فرمایند که انقلاب اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرد.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: امام خمینی (ره) توانستند همان خط بعثت را که در طول زمان کم‌رنگ بود، پررنگ کرده و جامعیت اسلام را در عمل نشان بدهد.

وی گفت: وقتی که انقلاب اسلامی پیروز شد و نظام جمهوری اسلامی را به وجود آورد، همان حادثه‌ای که برای پیامبران پیش می‌آمد، تکرار شد؛ یعنی اشرار عالم در مقابل این انقلاب صف کشیدند همچنان که در مقابل پیامبران صف می‌کشیدند.

جلالی با اشاره به ابعاد شباهت انقلاب اسلامی و بعثت نبوی (ص)، تصریح کرد: عزت‌آفرینی یکی از این ابعاد شباهت است که با بعثت پیغمبر اسلام، خدای متعال مردمی را که از لحاظ تمدن، فرهنگ و زندگی مادی در پست‌ترین شرایط بودند، در مدت کوتاهی به عالی‌ترین شرایط رساند و پیروزی انقلاب اسلامی نیز به ملت ایران عزت بخشید.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه در زمان رژیم گذشته، ایران حیات خلوت آمریکا بود، اظهار کرد: آمریکایی‌ها از منابع معدنی و نفتی ما به‌آسانی و راحتی و با کمترین قیمت بهره‌مند می‌شدند و در مقابل همان پول نفتی را که باید به ما می‌دادند، چندین برابر قیمت سلاح می‌فروختند و می‌گفتند باید از منافع ما در منطقه حفاظت کنید.

وی با اشاره به اینکه شواهد فراوانی گواه آن است که آمریکایی‌ها در کشتار ۱۷ شهریور ۵۷ نقش داشته و شاه را به بزرگ‌ترین کشتار مردم و خاموش‌کردن قیام تشویق می‌کردند، افزود: نقش آمریکا در کشتار ۱۵ خرداد ۴۲ و اسنادی که از لانه جاسوسی به دست آمد؛ پرده از چهره مزورانه آمریکایی که در آن دوران دم از فضای باز سیاسی و آزادی بیان می‌زد، برداشت.

جلالی گفت: ملت ایران در زمان رژیم ستم‌شاهی چنین ذلتی را داشت؛ اما امروز وضعیت ما چگونه است؟

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، مشکل‌ترین و پیچیده‌ترین حوادث بین‌المللی بدون مشارکت ایران حل ناشدنی بوده و تمام معادلات منطقه با نقش‌آفرینی ایران حل می‌شود.

وی از عبرت‌آموزی به‌عنوان یکی دیگر از ابعاد شباهت انقلاب اسلامی و بعثت نبوی (ص) نام برد و افزود: روی‌آوردن به آموزه‌های غیراسلامی، جاهلی و غیرانقلابی آفت انقلاب اسلامی است، همان‌طور که انقلاب و بعثت نبوی (ص) نیز چنین لطمه خورد.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: آفتی که ما را تهدید می‌کند، همان آفتی است که مسلمان‌ها را بعد از رحلت پیغمبر (ص) تهدید کرد.

آمریکا زبان زور می‌فهمد

جلالی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه به خروج نظامیان تروریست آمریکا از عراق اشاره کرد و گفت: واشنگتن به‌رغم مصوبه مجلس عراق بعد از ترور سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که خواهان خروج نظامیان آمریکایی از این کشور شده بود، همچنان به بهانه اقدامات مستشاری و آموزشی به ادامه حضور در عراق اصرار داشت؛ اما اکنون به درخواست دولت عراق برای تشکیل کمیته‌ای در این باره تن داده است.

وی اظهار کرد: این موضوع تنها نتیجه «ضربات مقاومت» بوده و نشان می‌دهد که آمریکا جز زبان زور نمی‌فهمد.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: تجربه سال‌ها مبارزه گروه‌های آزادی‌خواه و حق‌طلب در مقابل آمریکا در مناطق مختلف جهان همچون ویتنام، افغانستان و عراق نشان داده که آمریکا هرگاه باقدرت نظامی و نیرنگ نتواند به سلطه و اشغالگری در کشورها ادامه دهد، به‌ناچار تسلیم خواست و اراده ملت‌ها شده و از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کند.

جلالی تصریح کرد: آمریکا بداند جبهه مقاومت تا اخراج آخرین سرباز آمریکایی از منطقه سلاح خود را زمین نخواهد گذاشت و روزبه‌روز فشارهای خود را علیه آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب و استکبار زیاد خواهد کرد.

اعتکاف نشان از جذابیت مسجد برای نسل آینده‌ساز داشت

وی هم چنین با اشاره به برگزاری ایام اعتکاف و افزایش آمار معتکفان به‌ویژه نوجوانان و جوانان، گفت: آمار نشان می‌دهد بر خلاف تصور غلطی که توسط برخی افراد در سطح رسانه‌ها در بوق‌وکرنا زده می‌شود، این‌گونه نیست که نسل جدید با مسائل و موضوعات دینی بیگانه باشد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه اعتکاف فرصتی برای گسترش و تعمیق تربیت دینی و اجتماعی نسل جوان به شمار می‌رود، اظهار کرد: ایام اعتکاف نشان از جذابیت مسجد و آیین‌های دینی معنوی برای نسل آینده‌ساز داشت.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.