انقلاب اسلامی در امتداد بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است/ مبعث، آغاز رسیدن انسان ها به سمت هدایت است
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۴۱
شناسه : 299074
7
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: قانون اساسی ما نیز برگرفته از قرآن و سنت است و انقلاب ما انقلاب اسلامی و جمهوری ما نیز جمهوری اسلامی است و در واقع انقلاب اسلامی در امتداد بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است.
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد:بعثت پیامبرگرامی اسلام(ص) بزرگترین حادثه ای است که در طول عمر بشریت اتفاق افتاده است و نبی مکرم اسلام(ص) مبعوث شدند تا مردم را به توحید و نفی عبودیت غیرپروردگار عاتلم دعوت کنند.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) آمده است تا انسان ها را از یوغ بردگی غیرخدا نجاتداده و به بندگی خدا دعوت کند و بالاترین پیام را برای کمال و هدایت و ترقی انسان ها در ابعاد مختلف به ارمغان آورده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلامی(ص) از جهات مختلف اعم از عبادی، سیاسی، مدیریتی، فرماندهی و…  به عنوان الگو و اسوه حسنه معرفی شده اند و هستند، گفت: بعثت در حقیقت تجلی نبوت پیامبرگرامی اسلام(ص) و آغاز رسیدن انسان ها به سمت هدایت است.

مجتهد شبستری با اشاره به اینکه پیامبرگرامی اسلام(ص) برنامه های نجات بخشی برای سعادت انسان ها به ارمغان آورده است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین این  برنامه ها مسئله اخلاق است که پیامبر گرامی اسلام(ص) از همه جهات عقیدتی، دستورات و هم از جهت اخلاق دارای برنامه بوده و پیامبرگرامی اسلام(ص) در واقع برای اتمام و اکمال مکارم اخلاق مبعوث شدند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از مهم ترین اهداف پیامبر گرامی اسلام، مسئله کمال مکارم و فضائل اخلاقی و رساندن انسانها به قله فضائل و اخلاق است.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از تعالیم دینی و دستورات پیامبر گرامی اسلام(ص) و اولیای دین است، تصریح کرد: مبارزه با ظلم و هدایت انسان ها به سمت عدالت و رهایی از سلطه ظالمان و مستقل بودن، از جمله دستورات اسلامی هستند و اهداف انقلاب اسلامی نیز درواقع همین موارد یعنی استقلال، نفی سلطه بیگانگان است.

مجتهد شبستری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، رشته و ریشه ای در مبعث دارد، اظهار کرد: همچنانکه مبعث پیامبرگرامی اسلام(ص)،  طلوع آزادی و نفی بندگی غیرخدا بود، انقلاب اسلامی هم الهام گرفته از مبعث پیامبرگرامی اسلام(ص) بوده و نفی حاکمیت غیر و رهایی از سلطه بیگانگان بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: قبل از انقلاب اسلامی، ایران کشوری مستقل نبود و زیر سلطه دیگران قرار داشت ولی با پیروزی انقلاب اسلامی مردم برای خودشان تصمیم می گیرند و مسئولان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با برگزاری انتخابات مختلف توسط مردم انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس دستورات و تعالیم دین بود، تصریح کرد: قانون اساسی ما نیز برگرفته از قرآن و سنت است و انقلاب ما انقلاب اسلامی و جمهوری ما نیز جمهوری اسلامی است و در واقع انقلاب اسلامی در امتداد بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است.

مجتهد شبستری هم چنین با اشاره به اینکه مسئله عدالت از دیگر اهداف پیامبر گرامی اسلام(ص) بود، افزود: انقلاب اسلامی نیز در این مسیر حرکت می کند هر چند که با نقطه مطلوب فاصله داریم ولی در گام دوم انقلاب برقراری عدالت با شتاب و جدیت بیشتری دنبال می شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.