انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت داد
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
شناسه : 316338
5
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ملت شریف ایران اسلامی در میان سایر مسلمانان احساس عزّت و سربلندی کردند و همین عزّت است که در رأس دستاوردهای این انقلاب قرار دارد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در مراسم پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در چهاربرج با تقدیر و تشکر از حضور باشکوه مردم، اظهار کرد: این حضور بی‌نظیر را ارج می‌نهیم و به مردم همیشه در صحنه و بصیر ایران اسلامی درود می‌فرستیم.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، مرهون رهبری‌های مدبرانه امام خمینی (ره)، حضور یکپارچهٔ مردم متدین و آموزه‌های پویای مکتب تشیع بوده است.

وی با بیان اینکه این انقلاب، تأثیر فراوانی بر تحولات داخلی، منطقه‌ای و جهانی داشته است، گفت: با اندک تأملی می‌توان به این دستاوردها پی برد.

جلالی تصریح کرد: انقلاب اسلامی آن‌چنان قدرت‌های جهانی را در حیرت فروبرد و بر صورت ستمگران سیلی نواخت که برخی از آن‌ها هنوز هم نتوانسته‎اند تعادل خود را به دست آورند.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه دشمنان از روی سرگردانی و حیرت، گاهی نعره مستانه سر داده، تهدید به جنگ می‎کنند و گاهی از روی عجز و ناتوانی تقاضای مذاکره و سازش می‌کنند اظهار کرد: باید سال‌ها، و شاید قرنی، بگذرد تا بتوان این حادثه عظیم تاریخی را به طور کامل تبیین و بازشناسی کرد.

وی افزود: ما نباید، همانند ماهی در آب که از اهمیت آب غافل است، از وجود چنین نعمت بزرگی غافل باشیم و باید هر ساله در مناسبت‌ها به آن اشاره کنیم.

جلالی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی را می‌توان در دو حیطه داخلی و خارجی مورد بررسی قرار داد، گفت: از دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی می‌توان به تحقق آرمان‌های والای اسلامی اشاره کرد که با وقوع انقلاب اسلامی، زمینه‎ای فراهم شد تا ارزش‌ها و احکام اسلامی جامه عمل به خود پوشاند و جامعه اسلامی رنگ الهی به خود بگیرد.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: این دستاورد عظیم، حرکت چندین هزارساله انبیا و اولیای الهی را در جهت استقرار حکومت دینی به ثمر نشاند و ان‌شاءالله زمینه‌ساز آن حکومت اسلامی جهانی موعود امم خواهد بود.

وی رفع اختناق از عموم مردم و به‌ویژه مسلمانان را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: به‌جز افراد سرسپرده رژیم سابق، سایر اقشار جامعه در اختناق و فشار به سر می‎بردند و بسیاری از افراد در معرض رفتارهای ظالمانه آن رژیم قرار داشتند که این انقلاب برکاتی را هم برای مسلمانان کشور و هم برای غیرمسلمانان به ارمغان آورد.

جلالی به ارمغان آوردن وحدت میان اقشار مختلف جامعه را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین برکاتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نصیب ملت ایران شد، وحدت اقشار مختلف مردم بود، وحدتی که در اوایل انقلاب در میان اقشار مختلف جامعه تحقق یافت، باعث شد تا اوضاع و احوالی رؤیایی در تاریخ بشریت به وجود آید.

 وی با بیان اینکه عزت ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ملت شریف ایران اسلامی در میان سایر مسلمانان احساس عزّت و سربلندی کردند و همین عزّت است که در رأس دستاوردهای این انقلاب قرار دارد.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه افتخار نظام جمهوری اسلامی آن است که گام‌هایی را در جهت نزدیک‌شدن به آن نظام ایده‌آل اندیشه اسلامی و فراهم‌شدن بستر و زمینه‎ای مناسب برای تحقق آن برداشته است، اظهار کرد: تا انقلاب مهدی نهضت ادامه دارد و بررسی دستاوردها و نتایجی که این نظام در داخل و خارج از کشور به بار نشانده است، حاکی از آن است که پیشرفت محسوسی در این زمینه وجود داشته است و در راستای تشکیل حکومت جهانی آن حضرت، اقدامات شایسته‎ای صورت‌گرفته است.

جلالی گفت: مردم و مسئولان نظام باید از خداوند متعال سپاس‎گزار باشند که به آنان این توفیق را عطا فرموده که توانستند این نظام را به سمت هدف مطلوب خود هدایت کنند.

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی دشمن را مأیوس می‌کند، اظهار کرد: حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی و پیشرفت‌های صنعتی، علمی و نظامی نیز مأیوس‌کننده دشمنان است.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: دشمن از حقانیت نظام، مبانی انقلاب و تفکر انقلابی و نفوذ این مبانی میان جوانان غرب و از وحدت جامعه مسلمین هراس دارد و لذا دست به هر کاری در راه دشمنی با انقلاب اسلامی می‌زند.

جلالی تصریح کرد: ما اهالی شهرستان چهاربرج با صدای بلند و رسا و قلبی مالامال از عشق و محبت به اسلام و انقلاب و امامان انقلاب، با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق می‌کنیم و عهد و پیمانمان را با مقام معظم رهبری محکم کرده و با صدای بلند اعلام می‌کنیم که «آذربایجان اویاخدی رهبرینه دایاخدی».

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.