انقلاب اسلامی به زنان عزت و احترام و کرامت بخشید/ رعایت حجاب مانع نقش آفرینی بانوان در جامعه نشده است
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
شناسه : 303619
3
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: انقلاب اسلامی به زنان عزت و احترام و کرامت بخشید و جایگاه بانوان بعد از انقلاب اسلامی به جایگاه والایی رسید.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه انقلاب اسلامی به زنان عزت و احترام و کرامت بخشید، اظهار کرد: جایگاه بانوان بعد از انقلاب اسلامی به جایگاه والایی رسید.

امام جمعه میاندوآب افزود:  بر اساس اعلام و آمار نهادهای بین المللی در زمینه علمی ایران اولین کشوری  درصد است که عدالت آموزشی در آن برقرار شده و میزان باسوادی بانوان با پیروزی انقلاب اسلامی به ۷۰ درصد رسیده است.

وی گفت: بر اساس اعلام نهادهای بین المللی میزان قبولی کنکور بانوان از ۲۵درصد در قبل از انقلاب اسلامی به ۷۰ درصد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رسیده و نیز در حالی که تنها ۱۵ درصد اساتید دانشگاهها بانوان بودند امروزه تنها ۳۰درصد اعضای هیئت علمی دانشگاهها را بانوان تشکیل می دهند.

حسن زاده به جایگاه بانوان در زمینه ورزشی در ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: در زمینه ورزشی در ایران قبل از انقلاب اسلامی تنها هفت رشته ورزشی مختص بانوان بود ولی تنها در ۲۰ سال اول انقلاب اسلامی این تعداد به ۳۸ رشته افزایش یافته است.

امام جمعه میاندوآب افزود: قبل از انقلاب اسلامی در ایران ۹ مربی ورزشی بانوان فعالیت داشت ولی امروز ۵۳ هزار مربی ورزشی بانوان داریم و تعداد داوران زن نیز از هفت نفر به ۶۱ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ برابری تعداد ورزشگاههای اختصاصی بانوان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: تعداد فدراسیون های ورزشی بانوان نیز از یک مورد به ۴۹ مورد افزایش یافته است.

حسن زاده به جایگاه بانوان در حوزه بهداشت نیز اشاره و تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی میزان امید به زندگی، درصد پزشکان ایرانی و … خیلی پایین بود به گونه ای که ایران در زمره ضعیف ترین کشورها قرار داشت ولی به برکت انقلاب اسلامی علاوه بر افزایش میزان امید به زندگی در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی سرآمد شده و در این بخش نیز میزان حضور بانوان چندین برابر شده است.

امام جمعه میاندوآب افزود: به اعتراف رسانه های غربی و آمریکایی، با پیروزی انقلاب اسلامی، نقطه عطفی در حوزه بانوان ایجاد شد که در دنیا بی سابقه بوده است.

وی افزود: علی رغم اعتراف همه نهادهای بین المللی به بهبود وضعیت زنان در ایران اسلامی، متاسفانه عده ای خائن می گویند که در ایران آزادی نیست و حال از آنها پرسید که آزادی را چه معنا می کنند؟ که اگر آن را بی بندوباری و فحشا معنی می کنند قطعا ما با آن مخالف هستیم.

حسن زاده با بیان اینکه حجاب مانع فعالیت زنان نشده است، اظهار کرد: حجاب مانع بی بند و باری شده است نه مانع رشد و پیشرفت و تقویت ایران اسلامی.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به اینکه نباید فریب دشمنان را خورد، تصریح کرد: آن کسی که دم از حقوق زنان می زند، خودشان به بانوان اعتقادی نداشته و در مسجد آنها جایی برای زنان نیست و در واقع خودشان به گفته خود اعتقاد ندارند.

حسن زاده در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اینکه متاسفانه عده ای علیه نظام اسلامی سیاه نمایی می کنند، افزود: در این انقلاب، هیچ یک از مسئولان از اختلاسگر و خائن به بیت المال حمایت نکرده اند.

وی گفت: در کشور ما اختلاس سیستماتیک وجود ندارد، شاید در گوشه ای یک نفر خطا کند و قطعا نیز نظام اسلامی آن را پیگیری کرده و با آن برخورد می کند همچنانکه بارها در این مورد اخباری را شنیده ایم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه سازمان جرایم مجرمانه دنیا اعلام کرده که محمدرضاپهلوی در زمان خروج از ایران ۵۳ میلیارددلار پول مملکت را با خود برده است که معادل چند سال بودجه تمام کشور بوده است، اظهار کرد: متاسفانه عده ای اکنون به دنبال تطهیر این چنین افرادی هستند که بانوان در زمان آنها جایگاهی نیز نداشتند و لذا باید به مردم گزارش داد و گذشته را با امروز مقایسه کرد تا مردم واقعیت ها را بدانند.

حسن زاده هم چنین با تاکید بر اینکه باید دستگاه قضایی گزارش اقدامات و برخوردهای خود با مفسدان را به مردم اعلام کند، افزود: متاسفانه در زمینه گزارش دهی کم کاری کرده ایم که باید  این مورد تقویت شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.