پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: ایام الله مبارک دهه فجر فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، رهبری دنیایی را به رهبری الهی با الگوی ولایت فقیه تبدیل کرد، افزود: اکنون در راس نظام اسلامی، شخصیتی دینی، باتقوا، ساده زیست و مردمی و رهبری قرار دارد که حتی دشمنان و افرادی مانند مخملباف  نیز مجبور به اعتراف در مورد ایشان هستند و می گویند رهبری دینی و ساده زیست و نماز شب خوان در راس این نظام قرار دارد.

حسن زاده با بیان اینکه در دوران پهلوی اینگونه نبود و فردی فاسد در راس کشور و حکومت قرار داشت، اظهار کرد: محمد رضا پهلوی فردی بود که به خاطر هوسرانی وی، حکومت میلیاردها دلار به کشور ترکیه داد.

خطیب نماز جمعه میاندوآب تصریح کرد: مردم ما فرد فاسد و هوسران و خاندان پهلوی را از حکومت کنار زده و فقیه عادل و باتقوا و ساده زیست را در راس حکومت قرار دادند و اکنون انصاف نیست که فردی در این نظام به بیت المال خیانت کرده وچهره نظام را تخریب کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، ارزش ها را در جامعه و کشور حاکم کرد، اظهار داشت: قبل از انقلاب شاهد انواع ضد ارزشها در جامعه بودیم ولی حاکمیت نظام که به ارزش ها و معنویت ها ارزش قائل است؛ ضد ارزش ها را کنار زد و ارزش ها را جایگزین ساخت.

حسن زاده با اشاره به انقلاب اسلامی ایران، سیاست جدایی دین از سیاست را نفی کرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران بعد از ۱۴ قرن این شعار را که دین از سیاست جدا نیست، اثبات کرد.

خطیب نماز جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دست چپاول گران و غارتگران را از ایران اسلامی کوتاه کرد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، سلطه طاغوت را نفی و استقلال ملت ایران را به آنها بازگرداند و اکنون در نظام اسلامی همه مسئولان با واسطه یا بی واسطه توسط مردم انتخاب می شوند در حالی که در حکومت طاغوت برای مردم ارزشی قائل نبودند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه شعار انقلاب ما “استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی” بود، گفت: انقلاب اسلامی ایران، استقلال و آزادی را در این کشور نهادینه کرد و اکنون شاهد هستیم که مردم به راحتی در مقابل مسئولان حرف خود را می زنند و در کنار آن اعتماد به نفس نیز دارند.

وی با اشاره به رشد و پیشرفت های علمی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با انقلاب اسلامی ایران، ایران به رشد و پیشرفت علمی قابل توجهی دست یافت که نمونه آن را در حوزه نانوتکنولوژی، انرژی هسته ای، اختراعات و اکتشافات مختلف شاهد بوده و در علوم مختلف در رتبه های اول تا سوم قرار داریم.

خطیب نماز جمعه میاندوآب با بیان اینکه مشکلاتی مانند بیکاری را انکار نمی کنیم، تصریح کرد: ولی در کنار این مشکلات در چهار دهه گذشته به برکت انقلاب اسلامی و با رهبری های داهیانه ولی فقیه؛ پیشرفت ها داشته و عقب ماندگی را جبران کرده ایم و روا نیست که ایران را که چهار دهه است به دموکراسی رسید با اروپا مقایسه کرد.

وی افزود: ایران در این چهار دهه به برکت رهبری صالح و امتی همیشه در صحنه در مقابل قلدرترین کشورها ها و مستکبرترین و خائن ترین آنها ایستاده است و بنابراین باید قدردان دستاوردها بوده و همه دست به دست هم دهیم به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

حسن زاده با بیان اینکه مسئولان باید به فکر دریاچه ارومیه باشند، گفت: نباید از موضوع دریاچه ارومیه غفلت کرد، چرا که دریاچه ارومیه مانند بمب زمینی است که اگر مدیریت نشود، در حوزه های مختلف مانند محیط زیست نه تنها آذربایجان غربی بلکه آذربایجان شرقی، زنجان و کردستان را نیز تهدید خواهد کرد.

امام جمعه میاندوآب افزود: باید فکر اساسی و به دور از سیاسی بازی در مورد دریاچه ارومیه داشت و همه مخالفین و موافقین دست به دست هم داده  و همت کنند و باید به فکر دریاچه ارومیه بوده و فکر اساسی در این باره داشته باشند و جلوی این فاجعه را بگیرند، چرا که اگر بلا بیاید، فرقی بین مخالف و موافق نخواهد داشت.

وی با تاکید بر تمکین از قانون، تصریح کرد: اگر بخواهیم پیشرفت کنیم، باید به قانون تکمین کرده و حقوق خود را رعایت کنیم و اگر غیر از این باشد نباید دنبال واسطه گری بود بلکه باید خلاف کار را جریمه کرد.

خطیب نماز جمعه میاندوآب اظهار کرد: متاسفانه برخی  مثلا یک مغازه دار به قانون تکمین نکرده و حقوق خود را رعایت نمی کنند و تا به آنها می گویی تو، فورا از حقوق شهروندی دم می زنند و از سوی دیگر متاسفانه برخی هرجا را دلشان می خواهد اشغال کرده و در هر جایی خودروی خود را پارک می کنند در حالی که اینگونه نباید باشد.

حسن زاده با اشاره به اینکه دشمنان هیچ گاه دست از دشمنی بر نمی دارد، افزود: زمانی خواستند از خلیج فارس وارد کشور شوند ولی رئیسعلی دلواری ها در مقابل آنها ایستادند و بارها به دنبال نفوذ و توطئه بوده اند.

خطیب نماز جمعه میاندوآب تصریح کرد: اکنون ایران اسلامی در درون آتشی از ناامنی با کمک نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی به بهترین و امن ترین کشور تبدیل شده ایم و از فعالان در حوزه امنیتی، انتظامی، نظامی که این امنیت را به ارمغان آورده اند، تقدیر می کنیم.

وی هم چنین با تاکید بر خوش اخلاقی و خوش برخوردی با مومنان و همه افراد و اقوام، گفت:  حسن خلق سبب افزایش روزی شد و جلب دوستی و خیر دنیا و آخرت می شود و برعکس سوء خلق سبب فشار قبر و عذاب برخی، سختی زندگی، زایل شدن ایمان و عمل، دوام ناراحتی و دوری از مردم می شود.

خطیب نماز جمعه میاندوآب با بیان اینکه مرگ برای انسان مومن، راحتی و آرامش است، اظهار کرد: ولی برای عده ای اینگونه نیست و باید در آن دنیا حساب پس دهند و مثلا بگویند که برای دو میلیون وام، پدر آدم را در می آورند ولی برای وام میلیاردی برخی ها اینگونه نیست.

حسن زاده با اشاره به افزایش طلاق و کاهش ازدواج، افزود: اینکه از چهار ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد، یک فاجعه و هشدار است و اینکه بگوییم بی پولی عامل آن است، درست نیست چرا که بررسی ها این را نشان نمی دهد.

امام جمعه میاندوآب با تقدیر از هئیت امنای مساجد و علما، تصریح کرد: باید برای رونق مساجد تلاش کرد و در مساجد باید همیشه به روی مردم باشد و این موضوع باید در مساجد بین راهی بیشتر مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.