انجام ۴۰۰ مورد بازرسی از اصناف میاندوآب در مانور نظارتی ویژه قیمت کالا و خدمات
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
شناسه : 300378
5
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب خبر داد؛ سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: در راستای اجرای مانور سراسری تشدید نظارت و بازرسی بر بازار و اصناف، تعداد 400 مورد بازرسی از واحدهای صنفی در میاندوآب انجام شده است .
پ
پ

اکبر اسدی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تخلفات احتمالی با رویکرد ایجاد رفاه و رضایتمندی عمومی، مانور نظارتی ویژه قیمت کالا و خدمات در واحدهای صنفی، در شهرستان میاندوآب از این طرح از یکشنبه هفته گذشته آغاز شده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: در جریان این مانور تعداد هشت اکیپ بازرسی واحد نظارت و بازرسی این اداره در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در بازار حاضر شدند و فعالیت واحدهای صنفی توزیع کننده کالاهای اساسی و فروشگاههای بزرگ را بصورت مستمر از نزدیک پایش و موجودی کالاهای مورد نیاز مردم را ارزیابی و تنظیم کردند.

وی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته کالاها و اقلام اساسی مورد نیاز مردم شامل مرغ ، روغن ، برنج ، قند ، شکر ،لبنیات و … به اندازه کافی در مغازه ها موجود بوده و مشکلی در تأمین یا کمبود آن در بازار وجود ندارد .

اسدی تصریح کرد: از آغاز این مانور سراسری تعداد ۴۰۰ مورد بازرسی با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و مدیران اجرایی اتحادیه ها از فروشگاه های بزرگ و عرضه کننده کالای اساسی و انبارهای نگهداری کالا صورت گرفته است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: در جریان این بازرسی ها تعداد ۶۵ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تنظیم و جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است .

وی افزود: در این مدت تعداد ۱۰۵ مورد گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ واصل شده که نارضایتی از عملکرد نانوایان و تخلفات در حوزه آرد و نان در صدر گزارشات رسیده قرار دارد .

اسدی اظهار کرد: فرصت طلبان و سودجویانی که با اقدامات غیر قانونی و ارتکاب تخلفات صنفی نارضایتی عمومی هموطنان را فراهم می نمایند منتظر برخورد قاطع و جریمه های سنگین ریالی واحد نظارت و بازرسی باشند .

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب هم چنین با بیان اینکه نظارت بر نانوائی ها برای پیشگیری از تخلفاتی مانند کم فروشی و گرانفروشی تشدید شده است، تصریح کرد: قیمت آرد نانوایی ها هیچگونه تغییری نداشته و با هرگونه افزایش قیمت نان برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم، اظهار کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آتی شاهد ثبات و آرامش کامل در بازار کالاهای پر مصرف مردم باشیم .

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت هم چنین با بیان اینکه از آغاز اجرای طرح ۸۰ مورد پایش و مقایسه موجودی در سامانه صورت گرفته و موجودی انبارها با دقت توسط بازرسان بصورت روزانه کنترل می شود، تصریح کرد: صاحبان کالا و انبارها موظف هستند میزان موجودی خود را  در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند که در صورت عدم ثبت برای خاطیان پرونده تخلفاتی با عنوان احتکار تکمیل و جهت رسیدگی به محاکم قضایی ارجاع  می شود.

اسدی افزود: از شهروندان عزیز درخواست داریم هر گونه تخلف صنفی شامل گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، تقلب، عدم صدور فاکتور و … را به شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت گزارش و با بازرسان در شناسایی و برخورد با تخلفات احتمالی همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.