انتقام خون شهید خدایی از جنایتکاران حتمی است /مسئولان امر با برنامه‌ریزی پیشگیرانه از تکرار حوادث مشابه متروپل جلوگیری کنند
۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
شناسه : 300627
3
 امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: تمامی عوامل مختلف شهرسازی در سطوح مختلف سیاستگذار و تصمیم‌گیر و مجری با برنامه‌ریزی پیشگیرانه خود در شهرها و روستاها، خصوصاً در ساختمان‌های بلندمرتبه از تکرار حوادث مصیبت‌بار جلوگیری کنند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلیمن اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: حضرت معصومه(س) از مقام عصمت برخوردار بوده و به معنای واقعی، معصوم است و آنچه شرافت اعظم برای حضرت معصومه(س) محسوب می‌شود، ایفای نقش، رسالت، مأموریت و مسئولیت الهی به بهترین شکل از جانب ایشان بوده است.

امام جمعه چهاربرج در ادامه با تاکید بر محوریت تکریم  در فرایند انسان‌پروری، افزود:  پیامبراکرم(ص) می فرمایند «فرزندان خود را تکریم و احترام نمایید و آنان را نیکو تربیت کنید» یعنی اینکه ایشان تربیت نیکو را متأخر از تکریم و احترام بیان می‌فرمایند، به مقدمیت امر تکریم برای تربیت نیکو اشعار دارد.

وی با بیان اینکه تکریم و احترام فرزندان حداقل از چهار جهت در تربیت آنها موثر است، گفت: تربیت‌پذیری، شخصیت‌پردازی و هویت‌بخشی، ارزش‌آموزی و فضیلت‌پروری از جمله این موارد هستند که همواره باید مورد توجه قرار گیرند.

جلالی با اشاره به اینکه اگر کودک از والدین و مربیان رفتار نامحترمانه نسبت به خود ببیند، دیگر سخنان و تعلیمات آنها نه تنها در او اثر تربیتی نخواهد داشت، بلکه اثر معکوس و بعضاً ضد تربیتی نیز به بار خواهد آورد، تصریح کرد: رفتار انسان‌ها بر اساس شناختی است که از خود دارند و این شناخت از خود، به‌طور معمول در ابتدا از طریق نگاه دیگران به انسان حاصل می‌شود. بنابراین اکثر انسان‌ها به‌ویژه کودکان خود را چنان می‌شناسند که دیگران در رفتار خود با آنها می‌نمایانند و بر طبق این شناخت از خود، عمل می‌کنند و اگر چنین نکنند، دچار تضاد درونی، اضطراب و دلهره می‌شوند.

امام جمعه چهاربرج افزود: باید توجه داشت که ایجاد ارزش‌ها تنها با موعظه، پند و اندرز میسر نیست و هرگز نمی‌توان با بی‌احترامی به کودک و تحقیر شخصیت او، او را چنان تربیت کرد که به دیگران احترام بگذارد و حقوق آنها را رعایت کند.

وی در ادامه با اشاره به مسائل سیاسی ایران و جهان، گفت: در چند روز گذشته، حملات رژیم صهیونیستی به منطقه مصیاف چند شب قبل با شلیک ده‌ها موشک انجام شد که برای اولین‌بار با واکنش پدافند هوایی سوریه و شلیک موشک‌های اس ۳۰۰ مواجه شد و بسیاری از آن‌ها منهدم شد.

جلالی با اشاره به ترور شهید حسن صیاد خدایی با طراحی صهیونیست ها، تصریح کرد: پاسخ متقابل ایران قطعی و حتمی است و اندک تسامحی در انتقام، صورت نخواهد پذیرفت و آنچه هست اجرای این پاسخ مهم در زمان و مکان مناسب است و آن‌روز نزدیک است.

امام جمعه چهاربرج افزود: با تمرکز روسیه بر جنگ اوکراین و چراغ سبز روسیه به سوریه، دولت و نیروهای مسلح سوریه از این پس به حملات صهیونیستها پاسخ خواهند داد و طبیعی است این مواجهه برای صهیونیستها اصلا خوشایند نیست.

وی اظهار کرد: سوریه سال‌هاست در اندیشه آزادسازی جولان اشغالی است و اکنون با تثبیت دولت سوریه و رفع شر تکفیری‌های مسلح فرصت مناسبی است تا سوریه و جبهه مقاومت برای آزادسازی این بخش مهم و راهبردی از خاک سوریه اقدام کنند.

جلالی با اشاره به اینکه  رژیم صهیونیستی این روزها از احتمال توافق دوباره ایران و غرب بسیار نگران است و با انواع تلاش‌های پیدا و پنهان درصدد است مانع توافق مزبور شود، تصریح کرد: این توافق احتمالی از قدرت مانور صهیونیست‌ها در تنش‌آفرینی در منطقه خواهد کاست و دوباره توجه مسلمانان به قدس شریف متمرکز خواهدشد.

امام جمعه چهاربرج افزود: رژیم‌ صهیونیستی با این اقدامات مذبوحانه در صدد ایجاد جنگ روانی در بین مردم کشورهای مقاومت و وادار کردن گروه‌ها و کشورهای این جبهه به پاسخ‌های عجولانه‌ی متقابل است که طبعاً کم‌اثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی  از  این  اهداف، عصبانی سازی  نیروهای انقلابی و مطالبه گری ایشان برای پاسخ متقابل نظامی است، گفت: دشمن در صدد است باالقاء این نکته که ایران جرأت پاسخ ندارد نیروهای مسلح و دولت انقلابی را به انفعال و تصمیم عجولانه وادار کند و از این طریق نیروهای انقلابی را به سمت اختلاف و درگیری سوق دهند و جبهه انقلابی را سرخورده و دلسرد کنند.

جلالی هم چنین به حادثه فروریختن ساختمان متروپل در آبادان اشاره کرد و گفت: به سهم خود این مصیبت جانگداز را به مردم عزیز خوزستان بخصوص مردم صبور و نجیب آبادان و خرمشهر تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه وقوع این حادثه عبرت‌های زیادی را باخود دارد،تصریح کرد: لازم است مسئولان خوزستان و دستگاه‌های ذیربط در سطح ملی، بخصوص دولت و قوه قضاییه با عوامل مختلف این کم‌کاری‌های فاجعه‌بار اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی و مدیرانی که باسهل‌انگاری و ترک فعل خود موجب این حادثه تلخ شده‌اند برخورد قانونی و قاطعانه کنند.

وی افزود: باید تمامی عوامل مختلف شهرسازی در سطوح مختلف سیاستگذار و تصمیم‌گیر و مجری با برنامه‌ریزی پیشگیرانه خود در شهرها و روستاها، خصوصاً در ساختمان‌های بلندمرتبه از تکرار این‌گونه حوادث مصیبت‌بار جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.