انتشار فرهنگ اعلام شهدای آذربایجان غربی/۶ درصد جمعیت ایثارگران کشور در آذربایجان غربی هستند
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۲۰
شناسه : 299108
5
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی گفت: حدود 6 درصد جمعیت ایثارگران کشور به آذربایجان غربی تعلق دارد و اولین شهید مدافع حرم اهل سنت نیز از این استان است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی فعال امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میاندوآب با بیان اینکه ما همه مدیون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم، اظهار کرد: باید در مقابل ایثارگری رزمندگان اسلام، سرتعظیم فرود آوریم و در راستای پاسداشت مقام شامخ شهدا و ایثارگری های رزمندگان قدم برداریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ایثارگران بدون هیچ چشمداشتی از عزیزترین سرمایه های زندگی خویش گذشتند، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ادامه راه شهداست و باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بعد از هشت سال دفاع مقدس، امروز نیز دفاع ادامه دارد، گفت: امروز نیز شاهد همان ایثارگری های دوران دفاع مقدس هستیم و مدافعان حرم از مرزهای اعتقادی و دینی ما در فراسوی مرزها دفاع می کنند.

فعال در ادامه با بیان اینکه آذربایجان غربی نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشته و رزمندگان و ایثارگران بسیاری ازاین استان حماسه ها آفریده اند، تصریح کرد: حدود ۶ درصد جمعیت ایثارگران کشور به آذربایجان غربی تعلق دارد و اولین شهید مدافع حرم اهل سنت نیز از این استان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی اظهار کرد: نخستین مجموعه از وصایای شهدای استان به تعداد ۱۰۰ شهید چاپ شده و در کنار آن فرهنگ اعلام شهدا و محصولات فرهنگی نیز برای ادامه راه و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منتشر شده است.

ارج نهادن به مقام شهدا، ضرورت جامعه است 

سرپرست فرمانداری میاندوآب نیز در این جلسه گفت: تمام کشورها در راه امنیت خود، فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت می‌کنند و علت آن این است که وقتی دشمنان در صدد تهاجم و تجاوز به کشور هستند، انسان‌هایی آزادمرد برای دفاع از کیان کشور خود، فداکاری می‌کنند.

علی پیام با بیان اینکه برای ایجاد رفاه و آرامش در کشور باید به انسان‌های فداکاری که با نگرش دفاع از خاک خود را دارند  به آنان ارج نهاد، اظهار کرد:  این قبیل انسان‌ها با گذشت از باارزش ترین سرمایه زندگانی خویش به دفاع بر می‌خیزند و باید ارزش این گذشت و ایثارگری این قبیل انسان‌ها را دانست.

وی با بیان این‌که علاوه‌بر این‌ها، جمهوری اسلامی ایران یک نگاه دینی بر موضوع شهادت و از خود گذشتگی دارد، افزود: دین اسلام برای کسانی که در راه دفاع از کشور جانفشانی می کنند جایگاه والایی به نام شهید به آن قائل است که در نزد خدای متعال صاحب رزق و روزی و ناظر بر اعمال بندگان خداوند است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.