انتخابات به جمهوریت نظام اسلامی عینیت می بخشد
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۴۴
شناسه : 294618
7
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: کاندیداهای شوراهای شهر و روستاها با پا گذاشتن به عرصه انتخابات رکن جمهوریت نظام که همان مشارکت دادن مردم در سرنوشت خویش است را عینیت بخشیده اند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده  امروز در همایش توجیهی کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر در شهرستان میاندوآب در سخنانی با قدردانی از کاندیداهای شورای شهر در مشروعیت بخشیدن به جمهوریت نظام، گفت: اینکه کاندیداهای شوراهای شهر و روستا با صرف وقت، هزینه و آبروی خود در عرصه انتخابات به منظور مشروعیت بخشیدن به جمهوریت نظام حضور یافته‌اند، جای قدردانی دارد.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه حکومت و نظام اسلامی دارای دو رکن اساسی شامل اسلامیت و جمهوریت است، افزود: کاندیداهای شوراهای شهر و روستاها با پا گذاشتن به عرصه انتخابات رکن جمهوریت نظام که همان مشارکت دادن مردم در سرنوشت خویش است را عینیت بخشیده اند.

وی با بیان اینکه همین کاندیدا شدن شما یعنی پیروزی و یقین بدانید که این کاندیداتوری شما ماجور هست، گفت: با تمام قدرت در میدان باشید و تبلیغات کنید چرا که جمهوریت نظام را تقویت می کند؛ همین قدر که کاندیداها در حکومت اسلامی برای تحقق مردم سالاری دینی پا به عرصه گذاشته‌اند باید از آنان قدردانی شود.

حسن زاده در ادامه با بیان اینکه بعد از رای آوردن مردم از شما تنها کار عمرانی نمی خواهند بلکه برای اسلامیت نظام نیز تلاش کنید، افزود: در مناسبت‌های دینی و مذهبی از حضور مدیران امور شهری خبری نیست، در حالی که شورا و شهردار باید در امورات فرهنگی و مناسبتی در شهر نیز فعال باشد.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: تنها حکومتی که در دنیا بر روی مبانی و تعالیم دینی تشکیل شده نظام جمهوری اسلامی ایران است و این در حالیست که برخی کشورها جمهوریت داشته ولی اسلامیت ندارند و یا برخی کشورها اسلامیت دارند ولی جمهوریت ندارند و بنابراین حکومت جمهوری اسلامی ایران برپایه حکومت علوی تشکیل شده است.

حسن زاده با بیان اینکه اگر ما مسئولین خطایی می کنیم نباید به پای نظام اسلامی نوشته شود، افزود: اگر ما مسئولان دچار خطا و اشتباه می‌شویم نباید به نام نظام نوشته شود چراکه نظام و حکومت سالمی داریم و قانون اساسی قوی برمبنای حکومت دینی و قرآنی تدوین شده است و نباید عملکرد بد مسوولان به نام نظام تمام شود.

وی هم چنین با اشاره به اینکه باید افراد در حوزه مسوولیت خود انجام وظیفه و اظهار نظر کنند، گفت: در این صورت مشکلی پیش نمی‌آید و کارها براساس اولویت های مدنظر پیش می‌رود.

انتخابات در کشور، مبنای رشد و توسعه است و قانونمداری شرط اول توسعه

فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه با بیان اینکه بنا به فتوای مقام معظم رهبری  “رای حق الناس” است، اظهار کرد: ملاک عمل برای ما رای مردم و صیانت از رای مردم نیزبه عنوان حکم شرعی و هم حکم حکومتی لازم الاجرا خواهد بود.

حسام شیرازه محبت با اشاره به اینکه مهمترین موضوعات در انتخابات ۱۴۰۰ جلب مشارکت حداکثری، رعایت اصل بی طرفی، تامین امنیت انتخابات و حفظ آرامش جامعه است، افزود: از شهروندان تقاضا داریم در انتخاب خود بدنبال شایسته سالاری باشند نه انتخاب قومی و قبیله ای.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در کشور، مبنای رشد و توسعه است و قانونمداری شرط اول توسعه، گفت: وعده هایی که کاندیداهای شورای شهر به مردم می دهند در چهارچوب حقوق قانونی و اختیاراتی که خواهند داشت باشد، از دادن وعده های بدون پشتوانه و ناممکن پرهیز کنید.

فرماندار میاندوآب تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی سعی بر آن دارند تا با استفاده از شبکه های معاند و اقدام در جهت تعطیلی و تحریم انتخابات و کمرنگ جلوه دادن حضور و مشارکت مردم نظام را تضعیف کنند لذا از کاندیداها انتظار می رود مردم را به حضور حداکثری در انتخابات ترغیب نمایند .

شیرازه محبت افزود: در روند انتخابات بایدها و نبایدهایی وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرد، مشارکت حداکثری، تقویت مشروعیت و مقبولیت نظام، تقویت هویت ملی، حفظ منافع شهر و مردم به عنوان بایدها و بداخلاقی انتخاباتی، سعی درتقلب و ساختارشکنی در نبایدها مطرح هستند.

وی گفت: تخریب رقیب با لگدمال کردن اخلاقیات و مطرح کردن مسائل خانوادگی بدور از انسانیت و اخلاق اسلامی است، همچنین  از کاندیداهای شورای شهر میخواهیم از ارائه مطالب ساختار شکن خودداری کنند قرار نیست بخاطر تعدادی رای ارزشهای اسلامی و حتی ساختارهای نظام زیر سوال برود.

فرماندار میاندوآب افزود: روند انتخابات تابع دستورات و مصوبات ستاد کرونا می باشد هرچند وضعیت شهرستان مدتی است در شرایط نارنجی ثابت مانده ولی این شرایط شکننده بوده و هر آن امکان بدتر شدن شرایط وجود دارد، استفاده از ماسک، رعایت فاصله و تجمع در مکان های رو باز باید رعایت شود، مسئولیت رعایت پروتکل ها نیز با شخص کاندیدا است.

در این جلسه دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب‌ و همچنین فرماندهی انتظامی این شهرستان در خصوص امنیت و جرایم انتخابات به ایراد سخنانی پرداختند.

جلسه توجیهی و آموزشی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهرستان میاندوآب با حضور امام جمعه، فرماندار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده انتظامی و هیئت های بازرسی و نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر برگزار شد.

در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرستان میاندوآب، ۶۶ نفر از شهر میاندوآب، ۹ نفر از شهر باروق، ۱۳ نفر از شهر بکتاش و ۱۲ نفر نیز از شهر چهاربرج وارد گردونه رقابت شده اند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.