انتخابات بهترین راه‌حل برای حل مشکلات جامعه است
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
شناسه : 315126
3
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: انتخابات بهترین راه‌حل برای حل مشکلات بوده و در سرنوشت جامعه بسیار تأثیرگذار است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات، اظهار کرد: امت اسلامی در هر کجا وارد صحنه شده‌اند، کار را درست و صحیح پیش برده‌اند.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: بعد از انقلاب اسلامی، امامین انقلاب زمینه و مبنای مشارکت و حضور مردم در صحنه و تأثیرگذاری در سرنوشت خویش را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه انتخابات در مقابل دیکتاتوری قرار دارد، گفت: بر خلاف انتخابات، هر کجا دیکتاتوری بوده، کار، درست و صحیح پیش نرفته است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام مسئولان کشور مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، تمام امورات کشور به امت اسلامی واگذار شده و به طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار شده است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه انتخابات بهترین راه‌حل برای حل مشکلات جامعه است، اظهار کرد: انتخابات در سرنوشت جامعه بسیار تأثیرگذار است و لذا امت اسلامی باید در صحنه بوده و نقش ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه بی‌خاصیت بودن در حکومت و جامعه اسلامی معنا ندارد، افزود: راهبرد امامین انقلاب نیز این بوده که امت اسلامی در صحنه باشند تا گمراهی ایجاد نشود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه فتنه و نقشه دشمن این است که رأی مردم را بی‌تأثیر نشان دهد، گفت: این فتنه و نقشه دشمن است درحالی‌که امامین انقلاب بر لزوم حضور در صحنه و مشارکت مردم بر سرنوشت خویش تأکید دارند.

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه مردم نباید فریب توطئه و نیرنگ دشمن و منافقین داخلی را در کوچک جلوه‌دادن حضور مردم در مناسبت‌های مهم بخورند، تصریح کرد: اگر انتخابات تأثیری ندارد، پس چرا خودشان در آمریکا و برخی کشورها هر چهار سال انتخابات برگزار می‌کنند؟

وی گفت: اگر ایران به کشوری تأثیرگذار در دنیا تبدیل نشده است، چرا همیشه در ابتدای مباحث خود و جلساتشان از ایران و قدرت ایران حرف می‌زنند؟ چرا کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری آنها از هم اکنون علیه ایران صحبت می‌کنند؟

حسن‌زاده اظهار کرد: همه اینها دلیل بر این است که ایران به کشوری تأثیرگذار در دنیا تبدیل شده و برخلاف وارونه جلوه‌دادن عده‌ای، این آمریکا، رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی و دست‌نشانده‌های آنان هستند که از قدرت ایران در هراس هستند.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با تأکید بر اینکه راهبرد همه مسئولان، افراد صاحب‌منصب، صاحب‌نفوذ و تأثیرگذار حضور حداکثری در انتخابات است، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری همه موظف هستند تا مردم را به حضور در انتخابات و ایستادگی در مقابل یاوه‌گویی‌های آمریکا دعوت کنند.

وی هم چنین با بیان اینکه قانون در خصوص تأیید، رد یا عدم احراز صلاحیت همه چیز را مشخص کرده و شایعه‌پراکنی در این زمینه توهین به شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت است، گفت: همه باید مطیع قانون بوده و اگر کاندیدایی نیز به نتیجه معترض باشد آن را از راه قانونی پیگیری کرده و هیئت‌های نظارتی نیز موظف به بررسی هستند و لذا باید از شایعه‌پراکنی در این زمینه خودداری کرد.

حسن‌زاده بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی نیز تأکید کرد و افزود: کاندیداها و طرف‌داران آنها باید از توهین، تهمت و تخریب شخصیت خودداری کرده و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

امام‌جمعه میاندوآب هم چنین به حمله آمریکا و انگلیس به یمن اشاره کرد و گفت: یمن و حوثی‌ها هشدارهای لازم را به آمریکا و انگلیس داده و ما امت اسلامی نیز حمایت خود را از غزه و یمن اعلام و جنایت آشکار آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.