انتخابات؛ عیار سنجش مردمی بودن نظام/مشارکت و اقتدار دو بال برای پرواز
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
شناسه : 316824
3
مشارکت در انتخابات دستاوردش اقتدار نظام در منطقه و عرصه بین‌الملل است به‌طوری‌که می‌توان مشارکت و اقتدار را دو بال برای پرواز نظام و دستیابی به قله‌های پیشرفت دانست.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در حالی روزهای منتهی به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را پشت سر می‌گذاریم که مردم برای انتخاب افراد اصلح و راهی کردن آنها به خانه ملت در حال بررسی سوابق داوطلبان هستند.

انتخاب افراد اصلح، برای ورود به قوه مقننه شاید به‌ظاهر تصمیمی برای یک دوره ۴ساله باشد، اما در حقیقت امری سرنوشت‌ساز است که می‌تواند برای ده‌های آینده اثرگذاری داشته باشد.

وظیفه نمایندگی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای آن است، حال اگر قانونی به دست منتخبان ملت تصویب شده و به یک سند اجرایی تبدیل شود، می‌تواند دست‌کم 4 سال و گاهی تا دهه‌ها بر سرنوشت کشور اثرگذار باشد.
انتخاب اصلح و سرنوشت دهه‌های آینده
آیت‌الله رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این باره در گفتگو با راه دانا عنوان کرد: همان‌طور که مردم نسبت به رای ندان و سهل‌انگاری در مشارکت انتخاباتی مسئول هستند و آثار این عمل آنها تا سال‌ها برای کشور باقی خواهد ماند، مشارکت در انتخابات و انتخاب افراد اصلح نیز می‌تواند برای دهه‌های آینده بر سرنوشت کشور اثرگذار باشد.

شاید بتوان اهمیت مسئله مشارکت در انتخابات را از تلاش دشمنان و رسانه‌های غربی برای بی‌اهمیت جلوه‌دادن حضور مردم در این مانور قدرت نظام، دریافت کرد.

از اواخر دهه ۸۰ یعنی هم‌زمان با دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، جریان ضدانقلاب، سلطنت‌طلبان، اپوزیسیون، استکبار جهانی و بازوهای جاسوسی آنها تلاش‌کردن تا با چیدن سناریوهای فتنه در کشور، از انتخابات پرشور در کشور به نفع اهداف ضدانقلابی بهره‌برداری کنند.

خاطره تلخ فتنه ۸۸ در کشور و پس از آن اغتشاشات سال ۹۶ و سرانجام آشوب‌های سال ۱۴۰۰ همگی نشان از برنامه‌ریزی دشمنان برای ایجاد ناامنی و ازبین‌بردن آرامش در کشور بود، تلاشی که در هر دوره از برگزاری انتخابات ها باانگیزه‌ای بیشتر از سوی دشمنان دنبال می‌شود تا به بهانه دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات به دستاوردهای سیاسی خود دست پیدا کنند.
دشمن زخم‌خورده و طمع انتخابات ایران
حالا اما انتخابات ۱۱ اسفند هم‌زمان است با شکست مفتضحانه اصلی‌ترین دشمن مسلمانان و جبهه مقاومت در منطقه. دشمنی که از هیچ تلاشی برای ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مهم‌ترین حامی جریان مقاومت فروگذار نمی‌کند.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی در گفتگو با راه دانا در این باره عنوان کرد: دشمنان همواره آرزو داشتند تا از رهگذر انتخابات به اقتدار نظام اسلامی ایران ضربه بزنند و حالا که رژیم صهیونیستی مراتب نابودی خود را به چشم می بینددر تلاش است تا با شیطنت در انتخابات ایران، برای خود دستاوردی به ارمغان بیاورد چرا که جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی و حامیان اروپایی و آمریکایی آن دستاورد نظامی به دنبال نداشت.

حالا، اما دشمن زخم‌خورده به طمع انتخابات ایران، در حال چیدن سناریو تازه است تا پیش از هر چیز یاس و ناامیدی را در بین مردم تقویت کند.

رهبر فرزانه انقلاب نیز در لزوم مشارکت در انتخابات فرمودند: «بنده گفته‌ام و باز هم می‌گویم که آن کسانی که حتی نظام را قبول ندارند بیایند در انتخابات شرکت کنند، رأی بدهند»

مشارکت در انتخابات دستاوردش اقتدار نظام در منطقه و عرصه بین‌الملل است به‌طوری‌که می‌توان مشارکت و اقتدار را دو بال برای پرواز نظام و دستیابی به قله‌های پیشرفت دانست.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.