انبار لوازم‌خانگی قاچاق در میاندوآب کشف شد
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
شناسه : 316112
6
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: انبار لوازم‌خانگی قاچاق در یکی از روستاهای اطراف این شهرستان کشف شد.
پ
پ

رضا بهروزی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا به‌صورت جدی و مستمر در دستور کار اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب قرار دارد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: در راستای این بازرسی‌ها یک باب فروشگاه و انبار لوازم‌خانگی در یکی از روستاهای حومه شهرستان که به علت عدم ثبت در سامانه و رعایت‌نکردن ضوابط نگهداری و خریدوفروش اقلامی که شناسه کالا در مورد آنها اجرائی شده، کشف و مشمول ماده ۶ مکرّر ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

وی گفت: در این انبار لوازم‌خانگی شامل یخچال، تلویزیون، لباسشویی، اجاق‌گاز و جاروبرقی به‌صورت غیرمجاز نگهداری می‌شد.

بهروزی تصریح کرد: در این زمینه پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تنظیم و برای صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اظهار کرد: باتوجه‌به اجرایی‌شدن اخذ شناسه کالا در حوزه لوازم‌خانگی تمامی فعاّلین تجاری این گروه کالایی موظّف هستند قبل از حمل کالا اطلاعات کالای فروخته شده را به‌صورت آنی در سامانه جامع تجارت ثبت و بعد از انتقال مالکیت بنام خریدار اقدام به خروج کالا از انبار کنند.

وی با بیان اینکه هر گونه نگهداری و موجودی کالا در فروشگاه یا انبار نیازمند همخوانی کمّی و کیفی آن با اطلاعات ثبت شده در سامانه تجارت است به‌طوری‌که متضمن اطلاعاتی از قبیل مالک کالا، محل نگهداری، تحویل‌دهنده، تحویل‌گیرنده و تاریخ و زمان صدور سند باشند، گفت: در غیر این صورت جرم تلقی شده و تمامی کالاهای موجود ضبط و مشمول ضوابط اختصاصی تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: از شهروندان عزیز خواهشمندیم هر گونه تخلف صنفی اعم از احتکار، قاچاق، گران‌فروشی، امتناع از عرضه کالا، کم‌فروشی، تقلب، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت و غیره را به شماره‌تلفن ۴۵۲۶۳۶۱۰ و یا به سامانه ۱۲۴ ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت گزارش و با بازرسان در شناسایی و برخورد با تخلفات صنفی همکاری کنند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.