امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود/ بیانیه گام دوم، نشان از دوران بلوغ انقلاب اسلامی دارد
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۳۳
شناسه : 280890
4

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی آذربایجان‌غربی گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط نهی از بی‌حجاب و دعوت به حجاب و عفاف نیست بلکه تمامی ارزش اسلامی و انسانی ما معروف است و باید آن را در جامعه رواج دهیم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام اکبر نوروزنژاد امروز در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در میاندوآب با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در واقع دوران بلوغ انقلاب است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب چند مرحله دارد، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبری به دستاوردهای انقلاب اشاره کرده است.

وی با اشاره به اینکه قدم اول در امر به معروف و عمل به این بیانیه خودسازی است، گفت: باید اصلاح نفس را از خودمان شروع کنیم.

نوروزنژاد با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از سفارشات قرآن و اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: این امر اساس و مبنای دین می‌باشد و امام حسین(ع) علت و فلسفه قیام خود را اصلاح امت و امربه معروف و نهی از منکر بیان می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی آذربایجان‌غربی تقویت جامعه انقلابی کشور را  عمل بعدی در بیانیه گام دوم انقلاب عنون و اظهار کرد: باید جامعه را به سوی هدف انقلاب هدایت کرد‌ و برای این کار اولین اقدام اصلاح خویش است و جامعه حزب‌اللهی در اولویت اصلاح نفس است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر فقط نهی از بی‌حجاب و دعوت به حجاب و عفاف نیست بلکه تمامی ارزش اسلامی و انسانی ما معروف است و باید آن را در جامعه رواج دهیم.

نوروزنژاد تصریح کرد: هر چیزی که ضد ارزش باشد منکر است و باید با آن مقابله کرد و در  مقابله با فساد اداری باید حساسیت نشان داد و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کرد.

اتحاد و همدلی عامل پیشرفت و تفرقه باعث متلاشی شدن است

امام جمعه میاندوآب نیز در این مراسم گفت: در امر به معروف و نهی از منکر باید جوانب را در نظر گرفت و سکوت در مقابل منکرات جایز نیست و  امر به معروف و نهی از منکر باید دلسوزانه و خیرخواهانه باشد.

حجت الاسلام حمید حسن زاده اظهار کرد: باید از گذشته عبرت گرفت و هر چیزی که باعث پیشرفت بود ؛ امروز همان باعث پیشرفت است.

وی با بیان اینکه اتحاد و همدلی عامل پیشرفت و تفرقه باعث متلاشی شدن است، افزود: اتحاد در گام دوم انقلاب امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: ولایت، محور اتحاد است و ماموریت طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه مهم است.

باید از همه ظرفیت ها برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم

فرمانده انتظامی میاندوآب و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیز در این همایش گفت: باید از همه ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی کشور برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم.

سرهنگ حسن شیخ نژاد اظهار کرد: باید در راستای گسترش، ترویج و تعمیق فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کرد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر، فریضه الهی و تضمین کننده سلامت جامعه است.

گفتنی است ستاد امر به معروف و نهی از منکر میاندوآب برای سومین سال پیاپی رتبه نخست استانی را کسب کرده است و در این زمینه لوح تقدیری از طرف سردار خرم نیا؛ فرمانده انتظامی آذربایجان غربی به سرهنگ شیخ نژاد دبیر ستاد امر به معروف ونهی‌ازمنکر میاندوآب در جلسه اخیر ستاد امر به معروف اهدا شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.