امروز جهاد اکبر در کشور ما رونق تولید و اشتغال زایی است/بیکاری ریشه تمام مشکلات فرهنگی و اجتماعی است
۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
شناسه : 298340
6
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت:امروز جهاد اکبر در کشور ما رونق تولید و اشتغال زایی است و بر همه لازم است تا در این زمینه احساس مسئولیت کرده و در راستای اشتغال زایی قدم بردارند‌.
پ
پ

به گزارش زرین‌خبر،حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به ویژگی‌های کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اظهار کرد: کشورهای توسعه یافته و پیشرفته و تاثیرگذار ویژگی‌هایی دارند که باید امت اسلامی و مسئولان دست به دست هم داده و برای داشتن ایران قوی در زمینه های مختلف تلاش کنند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امنیت از مهم ترین ویژگی‌های یک کشور توسعه یافته است، افزود: امروز ایران اسلامی به برکت وجود نیروهای مسلح با اقتدار و با صلابت بویژه نیروی قدس سپاه زیر سایه مقام عظمای ولایت به عنوان جزیره باثبات امنیت و آرامش بوده و این امنیت بی بدیل و مثال زدنی است.

وی با اشاره به مقوله بهداشت و سلامت، تصریح کرد: به حول قوه الهی در سال های اخیر در زمینه بهداشت و سلامت رشد چشمگیری داشته و در دنیا حرف های زیادی برای گفتن در بسیاری از زمینه ها داریم.

حسن زاده تصریح کرد: همین قضیه کرونا که کشورهای اروپایی و آمریکایی را با چنان مشکلاتی مواجه ساخت ولی در ایران مدیریت شد و این نشان دهنده رشد و بالندگی کشور دراین زمینه است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امروز در زمینه علم و فناوری  یکی از کشورهای توسعه یافته دنیا هستیم، اظهار کرد: امروز دانشمندان ایران اسلامی در زمینه نانو، فناوری هسته ای و‌‌‌… خود را نشان می دهند در حالی که قبل از انقلاب اسلامی از نانو و‌ فناوری خبری نبود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از شاخص های کشورهای توسعه یافته، نرخ پایین بیکاری است، گفت: متاسفانه علی رغم توسعه و پیشرفت های گوناگون که داشته ایم، امروز بیکاری از مشکلات اساسی است و جوانان بیکار زیادی داریم و همه از بیکاری گله مند هستند.

حسن زاده با بیان اینکه بیکاری ریشه تمام مشکلات فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: دولت سیزدهم باید به جای اینکه وقت خود را به موضوعات درجه چندم اختصاص دهد، به دنبال کاهش نرخ بیکاری باشد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری برای اشتغال زایی، افزود: امروز جهاد اکبر در کشور ما رونق تولید و اشتغال زایی است و بر همه لازم است تا در این زمینه احساس مسئولیت کرده و در راستای اشتغال زایی قدم بردارند‌

حسن زاده هم چنین بر لزوم کنترل گرانی های بی بند و بار نیز تاکید داشت و تصریح کرد: متاسفانه هر روز قیمت کالا ها بالا می رود و دولت باید به صورت جهادی در این زمینه ورود پیدا کرده و نقش نظارت ها در سفره و در بازار خود را نشان دهد‌

وی در ادامه با تاکید بر جلوگیری از اسراف، اظهار کرد: متاسفانه اسراف در بسیاری از موارد  در بین خانواده‌ها رواج یافته است که برخلاف دستورات دین است.

امام جمعه میاندوآبهم چنین با اشاره به برخی بدعت های و سنت های غلط در جامعه، گفت: متاسفانه در برخی موارد بدعت گذاری ها و سنت های غلط سبب مبتلا شدن به حرامات مانند رباخواری می شود که بر خلاف دستورات دین است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.