امام هادی (ع) گنجینه دانش الهی و معارف دینی بودند/شبکه‌ ارتباطی وکالت از دستاوردهای امام هادی(ع) است
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۱۲
شناسه : 298624
6
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: امام هادی (ع) گنجینه دانش الهی و معارف دینی بوده و شبکه‌ ارتباطی وکالت از دستاوردهای ایشان است.
پ
پ

حجت الاسلام اصغر جلالی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع)، اظهار کرد: امام هادی (ع) نیز مانند سایر ائمه اطهار(ع) و امامان بزرگوار، چشمه جوشان معرفت و گنجینه دانش‌های الهی و معارف دینی بودند.

وی با بیان اینکه زندگی امامان و ائمه اطهار(ع) را می‌توان بر پایه سه نقش اساسی و مهم تقسیم بندی کرد، افزود: نقش نخست زندگی امامان، نقش مصون‌سازی اسلام در برابر آسیب ها و کج روی است.

امام جمعه چهاربرج، ایجاد چارچوب ویژه برای شیعیان، به‌عنوان گروه مؤمن و پاسدار بر میراث حقیقی اسلام و شریعت و احکام قرآن را دیگر نقش زندگی ائمه اطهار(ع) برشمرد و گفت: نقش سوم نیز نقش آماده‌سازی برای به‌دست گرفتن زمام حکومت است و از دوران ولایت و امامت امام رضا(ع) آغاز می‌شود.

جلالی با بیان اینکه امام هادی (ع) توانست در ادامه‌ فعالیت‌های امام جواد (ع)، شبکه‌ ارتباطی وکالت را بیش از گذشته سامان‌دهی، تثبیت و تقویت کند، تصریح کرد: آن امام بزرگوار از طریق بسط تشیع به‌شیوه‌ مکاتبه‌ای، موجبات آشنایی شیعیان را با شرایطی آتی، خصوصاً شرایط غیبت امام معصوم(ع)، فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه راویان بسیاری مانند علی بن مهزیار اهوازی، عبدالعظیم حسنی، ابن سکّیت، احمد بن اسحاق اشعری، ایوب بن نوح و حسن بن راشد احادیث امام هادی(ع) را روایت کرده اند، اظهار کرد: از امام هادی(ع) چندین دعا و زیارت نامه برجای مانده است که از مشهورترین آنها زیارات جامعه کبیره وغدیر است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.