افزایش 17 درصدی مصرف بنزین در منطقه میاندوآب در ایام نوروز/ مصرف سی ان جی، 3 درصد افزایش یافت
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
شناسه : 273587
4

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب از مصرف 16میلیون لیتری فرآورده بنزین موتور در ایام نوروز در منطقه میاندوآب و افزایش 17 درصدی رشد مصرف در این مدت، خبر داد.

پ
پ

داود فعال پور در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اعلام این خبر، اظهار کرد: از ابتدای شروع تعطیلات نورزوی تا پایان روز چهاردم فروردین امسال در جنوب استان آذربایجان غربی نزدیک به 16 میلیون لیترفرآورده بنزین موتور توزیع شده است  که این مقدار فرآورده توزیع شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 17 درصدی رشد مصرف را نشان می دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب با اشاره به مصرف یک هزار و 526تن گاز مایع در این مدت افزود: فرآورده نفتگاز با هشت میلیون لیتر مصرف، 3 درصد افزایش و نفت سفید با سه میلیون لیتر مصرف43 درصد و نفتکوره با 52 میلیون لیتر ، 6 درصد کاهش مصرف را در پی داشته است .

وی گفت: از ابتدای امسال  تا 14 فروردین ماه بیش از 6 میلیون متر مکعب  CNG در جایگاه ها عرضه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشته است.

فعال پور تصریح کرد:در سال گذشته مقدار 324میلیون لیتر بنزین موتورو 323میلیون لیتر فرآورده نفتگاز و 214 میلیون لیتر نفت سفید و21 میلیون لیتر نفتکوره در سطح منطقه توزیع شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش بنزین موتور هشت درصد افزایش، در نفتگاز سه درصد افزایش،در نفت سفید پنج درصد و در بخش فرآورده نفتکوره 50 درصد کاهش مصرف داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب هم چنین در مورد دلایل کاهش یا افزایش مصرف فراورده های نفتی، اظهار کرد: علت اصلی افزایش مصرف فرآورده های نفتگاز و بنزین موتور در سال گذشته انجام فعالیتهایعمرانی وافزایش تردد خودروهای سنگین درمرزهای تمرچین (پیرانشهر)وکیله(سردشت) و در بخش بنزین موتور افزایش تعداد خودرو و مسافرت ها، برداشت وحمل محصولات کشاورزی و همچنین علت کاهش 50 درصدی فرآورده نفتکوره را محقق شدن طرح گاز کشی به صنایع واحدهای تولیدی وکاهش  مصرف نفت سفید را گازکشی و بازدید وکنترل کالابرگ تخصیصی به خانوارها در سال گذشته بوده است.

وی در ادامه به بازدید های کمی و کیفی کارشناسان منطقه از مجاری عرضه و بازدید مشترک با سازمانهای متولی اشاره کرد و گفت:علت افزایش مصرف فرآورده بنزین موتور در تعطیلات نوروزی امسال را،افزایش مسافرتهای نوروزی با توجه با جاذبه های توریستی و تاریخی منطقه وتردد خودروهای سواری عبوری از مرز تمرچین به مقصد کشور عراق بوده است.

گفتنی است منطقه میاندوآب با داشتن هشت ناحیه و۹۰ باب جایگاه عرضه فرآورده های نفتی مسئولیت تامین و توزیع روزانه بطور متوسط نزدیک به سه میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی و CNGبه هشت شهر جنوب استان آذربایجان غربی را برعهده دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.